Filharmonija nije za svakoga

Izvor: RTS, 27.Mar.2015, 01:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Filharmonija nije za svakoga"

Još jedna kampanja Beogradske filharmonije zainteresovala je i podelila javnost. Slogan "Nije za svakoga", za jedne je uvredljiv, a za druge – pogađa u srž. Za Filharmoniju to je poruka elitama da se zapitaju koju ulogu imaju u društvu.
Prvi put su se u Ulici Strahinjića Bana sugrađanima zahvalili što ne dolaze. Ovog puta, napisali su da Filharmonija i nije za svakoga.

Član Beogradske >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << filharmonije Jelena Milašinović rekla je da su ovim želeli da podvuku jedan kategoričan stav protiv sveopšteg populizma koji je ušao u sve segmente društva, ali i da probude svakog individualno da razmisli šta može da učini protiv toga, koliko se isključuje ili je isključen iz određenog društvenog procesa.
Dok je za Filharmoniju reagovanje na društvene poremećaje stvar odgovornosti, deo javnosti je optužuje za elitizam i snobizam. Podsećaju i da se, jednim delom, ta nacionalna institucija finansira novcem svih građana.
Marketinški stručnjak Nebojša Krstić kaže da ne zna kome se obraćaju, ali vidi način na koji se obraćaju, da je loša, elitistička, snobovska, uvredljiva, ali ipak misli da je pogodila metu i sve ostalo.
Otvoreno je i pitanje gde su granice reklame – odnosno šta je uvreda, a šta dobar marketinški trik.
Milašinovićeva kaže da je svakako u pitanju kritika, a ne uvreda.
"Teško je sad praviti u savremeno vreme nešto što je za svakoga i to je unapred pogrešna pretpostavka, kako u životu tako i u marketingu morate se pomiriti sa tim da vas neki vole a neki ne vole", navodi Ivan Stanković iz marketinške agencije "Komunis".
Marketing je, objašnjavaju stručnjaci, igranje sa željama konzumenata. Taj slogan je, podsećaju, samo nastavak ranije započete provokativne kampanje.
"Ona je bezobrazna, radikalna, uznemirujuća i mislim da je to komunikacija koja je dobra, koja ispunjava svoj osnovni cilj da Filharmoniju stavi u centar zbivanja, elite. Filharmonija i komunikacija Filharmonije jeste na neki način upućena eliti, elita se oseća na neki način povlašćeno što nije praziluk, a da li se praziluk prepoznaje – to nas nije ni briga", kaže kreativni direktor RTS-a Boris Miljković.
Kao odgovor na kampanju, na društvenim mrežama se pojavila i kontrakampanja. Slogan – "Pravda za praziluk".

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.