Da li su reklame sa simbolima smrti opravdene ili ne?

Izvor: Blic, 23.Sep.2014, 18:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li su reklame sa simbolima smrti opravdene ili ne?

Reklame koje podsećaju potrašače na sopstvenu smrtnost dobra je strategija za podsticanje prodaje, pokazalo je istraživanje holandskih naučnika.

Reklamne kampanje retko imaju za cilj da uplaše ili rastuže publiku. Međutim, istraživanje koje je sprovela grupa holandskih stručnjaka sa Univerziteta Radbud u Nijmegenu objavljeno u američkoj reviji Psihologija i marketing pokazalo je da reklame sa simbolima smrti doprinose boljoj prodaji.

Holandski naučnici sproveli >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << su anketu na uzorku od 95 osoba kojima su pokazane dve različite reklame za preplatu za jedan dnevni list.

Za novine na kojima su prikazani vojnici koji nose mrtvački kovčeg bilo je znatno više zainteresovanih nego za dnevni list na kojima je bila fotografija bibloteka sa književnim remek delima.

- Učesnici u anketi bez obzira što im se manje dopala reklama sa simbolom smrti u većem broju su se opredili upravo za proizvod reklamiran na pomalo morbidan način - kažu holandski stručnjaci.

Istraživanje zapravo pokazuje da je manipulacija nesvesnim strahom kupaca daleko efikasnija u marketinšom smislu nego racionalan sud potrošača.

Marketinški stručnjaci mogu da manipulišu strahom od smrti potošača u cilju bolje prodaje, navodi se u studiji.

- Ova vrsta marketinške strategije može biti veoma efikasna, ali ona je problematična u etičkom pogledu - zaključili su stručnjaci.

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Potrošače privlače morbidne reklame

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Sep.2014, 07:13

Reklame koje podsećaju potrošače na sopstvenu smrtnost dobra je strategija za podsticanje prodaje, pokazalo je istraživanje holandskih naučnika...Reklamne kampanje retko imaju za cilj da uplaše ili rastuže publiku, međutim, istraživanje koje je sprovela grupa holandskih stručnjaka sa unuverziteta...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.