Beograd će trošiti koliko zaradi

Izvor: Politika, 01.Avg.2014, 23:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograd će trošiti koliko zaradi

Grad će nastaviti da ulaže u velike projekte, ali se neće zaduživati, nego će ih finansirati kroz modele javno-privatnog partnerstva i koncesije, rekao je Siniša Mali, gradonačelnik. – Za šest meseci javna preduzeća „Parking servis”, „Ada Ciganlija”, „Veletržnica”, „Javno osvetljenje”, „Kombank arena” ostvarila dobit. – Metro ostaje strateško opredeljenje gradske vlasti

– Grad se neće zaduživati, nego će trošiti samo ono što zaradi. Pokazali >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << smo da javna preduzeća mogu da posluju bez gubitaka. Gradska uprava je otvorenija za građane, a sa partnerima kroz modele javno-privatnog partnerstva razvijaćemo Beograd – kazao je juče Siniša Mali, gradonačelnik Beograda, u Starom dvoru gde je predstavio rezultate prvih sto dana rada gradske vlasti.

Duže od 40 minuta govorio je o tromesečnim učincima i nije propustio priliku da se osvrne na velike probleme u kojima su Beograd, kako je kazao, ostavili njegovi prethodnici sa dugom od 1,1 milijarde evra.

– Beograd je opljačkan, opterećen skupim projektima i lošim rukovođenjem. Da nije bilo promene vlasti, bankrotirao bi. Mi smo bukvalno vadili „kestenje iz vatre” – rekao je Mali i dodao da će najteže biti sledeće godine kada bankama treba da se vrati 80 miliona evra kredita sa kamatama.  

Zato je na prvom mestu gradske vlade bila konsolidacija javnih finansija, a razlika između prihoda i rashoda u budžetu biće nadoknađena prodajom gradske imovine.

– Prethodna vlast ostavila je i 14 milijardi dinara neizmirenih obaveza. Uspeli smo da vratimo više od 2,5 milijardi dinara starih dugova, a plan je da do kraja godine bude isplaćeno 5,6 milijardi dinara. Reč je uglavnom o socijalnim davanjima za koja je prethodna vlast ostala dužna. Za prvih šest meseci realizovano je 100 posto planiranih prihoda i ne postoje neizmirene obaveze prema bilo kojem budžetskom korisniku – precizirao je Mali.

Domaćinsko upravljanje Beogradom Mali je ilustrovao na primeru javnih preduzeća. Tako su, primenom nove poslovne politike, „Ada Ciganlija” i „Pogrebne usluge” skinute sa spiska subvencionisanih korisnika budžeta, pohvalio se gradonačelnik.

– Za šest meseci dobit JKP „Parking servisa” je oko 340 miliona dinara, „Ade Ciganlije” osam, „Veletržnice” 56, „Javnog osvetljenja” 38 miliona. „Kombank arena”, koja je dosad bila u minusu, ostvarila je profit od 1,3 miliona dinara – pobrojao je Mali.

I pored svih poteškoća, grad će nastaviti da ulaže u velike projekte, ali se neće zaduživati nego će ih finansirati kroz modele javno-privatnog partnerstva i koncesije. Među najznačajnijim su „Beograd na vodi”, metro, izgradnja 14 podzemnih garaža, završetak fabrike za preradu vode „Makiš dva”, i uređenje deponije Vinča.   

– Metro ostaje strateško opredeljenje gradske vlasti. Studiju integrisanog javnog saobraćaja očekujem na jesen kada bi u posetu trebalo da dođe i francuska delegacija. Ona je ranije izradila studiju izvodljivosti za metro i postoji mogućnost da se on finansira koncesijom i javno-privatnim partnerstvom – najavio je gradonačelnik.

Do kraja godine, kaže on, biće usvojen Generalni plan Beograda i deset planova generalne regulacije, planski dokument za novu autobusku stanicu u Bloku 42, a za 2016. najavljuje početak probijanja tunela kroz Topčidersko brdo.

Gradonačelnik i njegovi najbliži saradnici zadovoljni su učinkom u prvih sto dana rada i obećavaju: – Opravdaćemo poverenje koje su nam građani ukazali na izborima. Domaćinski, a ne rasipnički, upravljaćemo Beogradom, nećemo se dodatno zaduživati, nego ćemo ući u reforme ma koliko one bile teške. Neće biti lako, ali mi drugog rešenja nemamo.

Siniša Mali će, rekao je, ovakve izveštaje podnositi na kraju svake godine do isteka njegovog mandata.  

Novi tarifni sistem u prevozu najkasnije do septembra

Intenzivno radimo na rešavanju problema „Bus plusa”, reč je o komplikovanom međunarodnom ugovoru iz koga moramo da izađemo tako da Beograd ne bude oštećen, bez arbitraže i dodatnih troškova, izjavio je juče Goran Vesić, gradski menadžer.

– Izaći ćemo iz tog ugovora tako što ćemo povećati naplatu karata i zato molim građane za strpljenje. Najkasnije do septembra imaćemo novi tarifni sistem. Danas se pojavila dnevna karta i biće još novina – kazao je Vesić. 

D. M.

objavljeno: 02.08.2014.
Pogledaj vesti o: Dvor

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.