Problemi prenosa broja u fiksnoj telefoniji već na startu

Izvor: Blic, 16.Apr.2014, 13:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Problemi prenosa broja u fiksnoj telefoniji već na startu

Beograd - Iako je "bezbolni" prenos fiksnog broja telefona, koji je najavljivan godinama unazad, omogućen od 1. aprila ove godine, sprovođenje u praksi naišlo je na probleme već prvih dana, jer više od polovine od najavljenih devet provajdera u ponudi nije ostvarilo tehničke mogućnosti, saopštava Asocijacija potrošaca Srbije (APOS).

Ukoliko imate potrebu da promenite operatora fiksne telefonije, uz zadržavanje starog broja, gotovo je sigurno da ćete naići na problem >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << - ili ćete morati da se odreknete neke usluge koje vam pruža trenutni provajder, ili će novi od vas zahtevati da uz fiksnu telefoniju koristite još neku drugu uslugu – kablovski internet, televiziju... sve to, naravno, uz dodatni trošak, navodi se u saopštenju.

"Od najavljenih devet provajdera u ponudi, više od polovine njih još nije ostvarilo tehničke mogućnosti. Telenor, Invest Inženjering, Beogrid i Ikom uslugu prenosa fiksnog broja omogućavaju samo - ili pravnim licima, ili uslugu pružaju samo na lokalu".

Knight Development Support, JET TV i Srpske kablovske mreže, dodaje se dalje, prenos fiksnog broja nude samo ukoliko se obavežete na korišćenje neke druge usluge u njihovoj ponudi, tako da trenutno prenos broja u fiksnoj telefoniji možete obaviti samo između Telekoma i Oriona, ali u tom slučaju možete ostati bez ADSL-a.

Primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji prvo je trebalo da počne 1. decembra 2012, ali je dvaput odlagana, jer za to nije bio spreman najveći operater fiksne telefonije, Telekom Srbija, navodi APOS i dodaje da se "beleže i problemi između Telekoma i drugih operatera zbog uslova pod kojim Telekom daje svoju mrežu na korišćenje".

Prema obaveštenju koje je dala Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) u prvih 10 dana zahtev za promenu operatora uz zadržavanje broja, podnelo je "par stotina" potrošača dok je pozitivno rešeno samo njih "par desetina".

"Međutim, ova agencija (Ratel) je na dan kada je počelo zvanično sprovođenje pravilnika, 1. aprila, objavila da su 'operateri obavili sva potrebna testiranja i da ne očekuje veće probleme'. Ostaje nepoznanica gde je primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji u praksi zakazala, sem možda u datumu početka", konstatuje APOS u saopštenju.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Prenos broja: Već je pošlo naopako

Izvor: B92, 16.Apr.2014

Beograd -- Iako je "bezbolni" prenos fiksnog broja telefona omogućen od 1. aprila ove godine, sprovođenje u praksi naišlo je na probleme već prvih dana, saopštava APOS...Kako u saopštenju navodi Asocijacija potrošača Srbije, više od polovine od najavljenih devet provajdera u ponudi nije ostvarilo...

Nastavak na B92...

Problemi u prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji

Izvor: EurActiv Srbija, 16.Apr.2014

Prenošenje fiksnog broja telefona uz promenu operatera, koja je u Srbiji omogućena 1. aprila, predstavlja jedan od ključnih elemenata liberalizacije tržišta. Medjutim, Asocijacija potrošača Srbije (APOS) ukazuje da uprkos odlaganjima koja je trebalo da omoguće da ovaj proces počne bez problema,...

Nastavak na EurActiv Srbija...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.