NOVI ZAKON: Zabranjuje se vožnja u gepeku

Izvor: Press, 01.Feb.2015, 22:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NOVI ZAKON: Zabranjuje se vožnja u gepeku

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, skupština bi mogla da usvoji na zasedanju u martu, i u njemu će se naći odredbe koje zabranjuju vožnju u gepeku
Zakon je najavila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, posle niza nesreća u kojima su stradali mladi.



Tragedija u kojoj je nastradalo četvoro mladih ljudi dovela je do predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Izmene >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << će se uglavnom odnositi na vozače početnike. Prva predložena izmena jeste da vozači do 21 godine ne smeju da voze od 23 sata do šest sati ujutru. Zabrana će se odnositi i na nove vozače, odnosno na sve u prve dve godine vožnje.
Jedan od stradalih u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila prošle godine kod Ade Huje vozio se u gepeku. Novi zakon će zbog toga biti stroži, i u njemu će se naći i odredbe koje i to zabranjuju, iako se do sada smatralo da tako nešto ne mora da se naglašava.

Vozači početnici neće moći da upravljaju automobilima sa mnogo konjskih snaga. Neki su to videli kao kažnjavanje onih koji ne krše zakon.

"Moramo da prilagodimo uglavnom zakonske odredbe onima koji gledaju da se ne ponašaju u skladu sa zakonom. Oni koji su ljudi dobre volje , njima zakon nije potreban. Potreban je zakon za one koji ne žele da se ponašaju u skladu sa pravilima koja su nekakva normalna", navodi profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

2001. godine 1270 osoba je poginulo u saobraćajnim nesrećama, a povređeno je oko 20 hiljada. Sada je na snazi zakon iz 2009. godine, a pre njega važio je zakon o saobraćaju iz davne 1984 godine.

"Zbog primene ovog zakona iz 2009. koji smo najavljivali polako i dizali tenziju, mi smo došli na 2010. sa 660 poginulih, znači skoro pola, na oko 12 hiljada povređenih, znači skoro pola, na oko 40 hiljada saobraćajnih nezgoda, znači neku trećinu manje, i taj dobitak se meri i u velikim parama koje država plaća", ističe Vujanić.

Svaki nastradali u saobraćaju, državu, odnosno građane Srbije košta oko pola miliona evra, dok je u svetu taj trošak u proseku oko milion evra. Novim predlogom zakona predviđena je i odgovornost putara ukoliko zbog loših uslova na putu dođe do nesreće.

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.