Izvor: Mondo, 28.Avg.2016, 09:58 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ministar najavljuje temeljnu reformu školstva!
Ministar prosvete Mladen Šarčević najavio je temeljne promene školstva, koje će između ostalog, vratiti vrednost ocenama kako bi one predstavljale znanje.
Foto: Tanjug, Tanja Valič
Takođe, uvešće se savremeniji nastavni planovi, veća uključenost roditelja i odgovornost onih koji vode institucije.
"Ovo nije reforma za jedan mandat i jednog ministra, jer je ne počinjemo presecanjem crvene vrpce, već krećemo da radimo iz podruma", rekao >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << je Šarčević je u intervjuu za Večernje novosti od nedelje.
On je kazao da je uvođenje sistema kvaliteta obrazovanja njegovo prvo obećanje.
"Kvalitet je moje prvo obećanje. U svetu se i ustanove i nastavnici vrednuju spolja, eksternom evaluacijom", rekao je Šarčević i dodao da će od ocene škole zavisiti njeno finansiranje, a da će to isto važiti i za nastavnike.
Šarčević je dodao da će defekt postojećeg sistema obrazovanja u kojem je ocena jedino merilo dalje karijere, a ne znanje koje stoji iza nje, biti promenjen time što poeni iz škole više neće biti bitna kategorija.
Šarčević je kazao da je dualno obrazovanje kvalitetnije i može da poveća obuhvat dece iz siromašnih krajevima, kao i da reši problem profesionalne orijentacije za koju kaže da se u školama ne radi dobro.
"Svi idu na neke četvorogodišnje stučne profile i posle na fakultet, pa me stranci pitaju ko kod nas radi kad svi studiraju. Roditelji žele da im se deca ne muče. Od rada smo stvorili muku", dodao je ministar prosvete.
Prema njegovim rečima, moto svake škole treba da bude da se od dece naprave dobri ljudi, a "da li će svi biti doktori nauka - neće i ne treba da budu".
On je uoči nove školske godine đacima prvacima obećao da će osetiti boljitak "bar u namerama i potezima koji će se desiti".
Šarčević najavio temeljne promene školstva u Srbiji
Izvor: Beta, 28.Avg.2016
Ministar prosvete Mladen Šarčević najavio je temeljne promene školstva, koje će izmedju ostalog, vratiti vrednost ocenama kako bi one predstavljale znanje, uvesti savremenije nastavne planove, veću uključenost roditelja i odgovornost onih koji vode institucije."Ovo nije reforma za jedan mandat...