Generacije roditelja u Srbiji liberalnije od generacija dece

Izvor: NoviMagazin.rs, 26.Okt.2016, 15:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Generacije roditelja u Srbiji liberalnije od generacija dece

Ekspertkinja za medije i rodna pitanja Snježana Milivojević ocenila je danas u Novom Sadu da su generacije roditelja u Srbiji liberalnije od generacija dece.

Milivojević, profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu, ocenila je na predstavljanju Globalnog medijskog monitoring projekta 2015, pod nazivom "Ko pravi vesti", da su "populisti samo vrh ledenog brega" i da odgovornost za loš položaj žena u javnosti "snose i liberalne snage".

"Retradicionalizacija i >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << rast konzervativizma i ekstremizma, ne samo u Srbiji nego u celom svetu, veoma loše utiču na položaj žena, a strašno je to što su generacije naših roditelja liberalnije nego generacije naše dece", kazala je Milivojević.

Ona je navela da je istraživanje koje je sprovedeno u 114 zemalja, potvrdilo da je svet vesti "muški svet koji kreiraju žene".

"Deluje neobično to što su značajne evropske političarke uglavnom iz konzervativnih stranaka, ali to je jednostavno objasniti: uspešne političarke su one koje pruže uveravanja da neće poremetiti konzervativni odnos snaga", rekla je Milivojević.

Po njenim rečima, žene su u medijima u Srbiji zastupljene uglavnom kao slučajne prolaznice, laici ili predstavnice glasa javnosti, a najmanje kao ekspertkinje.

Ona je ocenila da je u digitalnom okruženju mizoginija dobila nove oblike, a društvene mreže su postale ekstremno neprijateljsko okruženje za novinarke i žene uopšte.

"Iako su na meti mnogi, novinarke se uglavnom napadaju zbog toga što su žene, a muškarci nikada zbog toga što su muškarci", navela je Milivojević.

Peti Globalni medijski monitoring projekat sproveden je 25. marta 2015. u 114 zemalja, a obuhvatio je više od 2.000 medija. U Srbiji je istraživanjem obuhvaćeno 18 informativnih medija, uključujući i njihove sajtove i naloge na društvenim mrežama.

Globalni medijski monitoring projekat (GMMP) je najduže i najobimnije svetsko istraživanje o rodnim pitanjima u medijima.

Počelo je 1995. godine, kada su istraživači-volonteri u 71 zemlji širom sveta posmatrali prisustvo žena u svojim nacionalnim radio, televizijskim i štampanim vestima.

Prezentaciju i razgovor sa predstavnicima civilnog sektora, obrazovnih institucija i medija orgranizovali su Misija OEBS-a u Srbiji i Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.