Izvor: Press, 31.Okt.2014, 14:22 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Trendovi beogradskog Sajma knjiga
Beogradski sajam knjiga, 59. po redu, ulazi u završnicu a tokom prvih pet dana Sajma Tanjug je primetio nekoliko trendova.
Na prvom mestu, bez sumnje je Prvi svetski rat. Gotovo svi izdavači, uključujući I dečje, imaju bar jedan naslov posvećen Velikom ratu u godini kada se obeležava vek od izbijanja rata.
Budući da je >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << Kina počasni gost Sajma bilo je očekivano da su se izdavači potrudili da obezbede prevode brojnih kineskih dela, a mnogo pisaca gostovalo je na Sajmu. Prvi put, zemlja počasni gost nije imala štand u hali 1 već ogroman prostor u susedno hali 2.
Ove godine Sajam je u znaku stripa. U glavnoj hali 1 i prstenu oko nje, svoje mesto je našlo više strip izdavača (Čarobna knjiga, Besna kobila, Komiko, Makondo, Beli put) sa kvalitetnim, dobro urađenim "biserima" devete umetnosti, od klasičnog američkog stripa s pcocetka 20 veka, preko Marvelovih klasika i savremenog američkog i evropskog stripa, do ozbiljnih, nagrađivanih evropskih romana u stripu.
Literatura za mlade, takozvana young adults kategorija, već godinama je svetski trend što su prihvatili I naši izdavači I ove godine ponudili mnogo dobrih, kvalitetnih naslova za mlade, od izdavačke kuće Urban Reads specijalizovane baš za ovu vrstu žanrovske literature, do velikih izdavača poput Lagune I Vulkana.
Takođe je u zamahu I literatura za decu sa predivno urađenim knjigama, grafički dobro opremljenim, koje potpisuju neki od najznačajnijih domaćih ali I svetskih pisaca.
Da domaći izdavači prate I druge trendove u pop kulturi pokazala je I činjenica da su mnogi iskoristili popularne filmove I serije I "izbacili" knjige koje su ekranizovane ili koje su u nekoj vezi sa serijom, filmom.
Uz brojne goste, ne samo iz Kine već iz sveta I regiona, Sajam knjiga je I ove godine pokazao da je vitalan I žilav I da domaći izdavači uspevaju, I pored oskudice, da prate svetske trendove I čitalačkoj publici ponude vodeće.