Sajam knjiga: Izdavači iznenađeni posetom i prodajom

Izvor: NoviMagazin.rs, 01.Nov.2014, 12:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sajam knjiga: Izdavači iznenađeni posetom i prodajom

Sajam knjiga ove godine okupio je iznenađujuće veliki broj ljudi, a i prodaja je bolja nego prošle godine i pored teške ekonomske situacije, ocenili su izdavači u Tanjugovoj mini anketi sprovedenoj pred kraj Sajma.

Miroslav Josipović, jedan od trojice vlasnika Vulkana rekao je da je prodaja knjiga za 50 posto bolja nego prošle godine i da je iznenađujuće da uprkos manjoj poseti prodaja nije opala.

Maja Ðurić, organizator štanda Matice srpske rekla je >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << da je za sve veliko iznenađenje broj posetilaca koji su došli na otvaranje (11.000 u poređenju sa 6.000 prošle godine) i dodala da je s obzirom na situaciju prodaja slabija nego prošle godine.

Osnivač Arhipelaga Gojko Božović ocenio je da je ovogodišnji Sajam okupio iznenađujuće veliki broj ljudi i smatra da mu je to najveća vrednost, jer se ovako velika poseta ne beleži ni na jednom sajmu u okruženju što umanjuje njihovu atraktivnost.

Božović smatra da bi sama prezentacija Sajma mogla da deluje uređenije i da bude zaista reprezentativni predstavnik srpskog izdavaštva.

Vlasnik Lagune Dejan Papić ocenio je da je ovaj Sajam pokazao da ljubav prema knjizi i čitanju u Srbiji ne samo da postoji već je ove godine još više izražena.

Ovaj sajam nam daje dodatnu energiju da se još kvalitetnije bavimo svojim poslom i uliva nam nadu da izdavaštvo ima budućnost u Srbiji, rekao je on.

Jasmina Marković Karović, osnivač mlade izdavačke kuće Urban reads, kojima je ovo prvi nastup na Sajmu, kaže da su oduševljeni "klincima" koji su posetili njihov štand.

"Naš opšti utisak je da klinci čitaju, Mnogo su slatki i kulturni i voleli bismo da su ljudi koji su posećivali naš štand većina, jer onda ne treba da brinemo", rekla je ona.

Izvršni direktor Kreativnog centra Dejan Begović ocenio je da je ovogodišnji Sajam, kao i prethodni, okupio dosta posetilaca i drži se fizionomije koja, iako su domaći posetioci naviknuti na nju, oduševljava strane goste i izlagače.

Ovakav sajam ne postoji u bližoj okolini i ne slažem se sa onima koji misle da bi ga trebalo menjati. Beogradski sajam knjiga ima jednu tradiciju i profil po kome je jedinstven, rekao je on.

Begović kaze da je Kina, kao počasni gost, obeležila ovogodišnji Sajam velikim brojem štampara, izdavača, seminara i okruglih stolova i da veruje da će rezultat toga biti proširenje saradnje.

"Što se Kreativnog centra tiče, zadovoljni smo. Imali smo dosta knjiga između dva sajma, mnogo ljudi dolaze na naš štand. Ima novih ali i onih koji čim dođu pitaju šta ima novu i oni su nam najdraži jer znamo da nas prate", rekao je on.

PR Čarobne knjige Maja Baračkov ocenila je da je Sajam knjiga po svim parametrima bio uspešna manifestacija.

Mislim da svi možemo da budemo zadovoljni nastupom. Izdavači su uprli snage i pošteno nastupili snižavajući cene čemu sajam i služi - da knjiga bude dostupna svima, rekla je ona i dodala da je Čarobna knjiga zadovoljna svojim nastupom i da im je drago što su učestvovali na najznačajnijoj kulturnoj manifestaciji u regionu.

PR Portalibrisa Jovana Ristić ocenila je da je Sajam bio bolji i posećeniji nego prethodnih godina, a što posebno raduje je mnogo mladih koji su dolazili da kupe željene naslove.

Generalni direktor Evro Ðuntija Novica Jevtić rekao je da je posebno iznenađen posetom s obzirom na krizu u Srbiji i šire. On je posebno ukazao na važnu ulogu škola koje oganizovano dovode učenike na Sajam, a ti učenici su budući kupci i takva navika, da se od malena deca vode na Sajam, nije uobičajena u zemljama u okruženju.

Kada je reč o nastupu Evro Ðuntija, Jevtić je zadovoljan pošto je promet na štandu bolji nego prošle godine, što nije očekivao.

On je izrazio žaljenje što biblioteke nisu mogle da kupe više knjiga iako su bibliotekari pokazivali veliko interesovanje i čak neke knjige kupili iz lokalnih fondova. Jevtić je upozorio da će aktuelna politika snabdevanja biblioteka uticati na smanjenje broja korisnika biblioteka što će rezultirati i manjim brojem čitalaca.

V.d. direktora Službenog glasnika prof. dr. Radoš Ljušić rekao je da je manje gostiju ove godine na Sajmu ali oni koji su došli su više posvećeni knjizi i spremni da je kupe i zato smo mi prodali više knjiga nego lane.

Atmosfera na Sajmu knjiga nije tako opuštena kao ranijih godina i više je primerena ljudima koji su odani knjizi. To smatram blagim napretkom za Sajam u tom odnosu čitaoca prema knjigi, rekao je on.

Disonantni ton u anketi došao je od troje izdavača koji bi se mogli nazvati "srednjom kategorijom" - izdavačkim kućama Partenon, Admiral books i Stilos.

Vlasnik Admiral book-a Zoran Rapajić je u svoje i ime svojih kolega koji na sajam dolaze već više od deset godina i imaju mesto u prstenu hale 1 rekao da je po njihovoj proceni promet opao za između 20 i 30 posto u odnosu na prošlu godinu.

On smatra da je u tom procentu i manji broj posetilaca i s obzirom na smanjenu kupovnu moć i prihod je manji.

Rapajić insistira da bi Beogradski sajam morao da se odrekne ulaznica čak i pod uslovom da značajnije poskupi izložbeni prostor, ali to bi značilo da bi potencijalni kupci koji ne moraju da plate ulaznicu prvog dana došli da razgledaju Sajam, drugog da "merkaju" šta da kupe a trećeg bi kupili knjige sa novcem koji bi uštedeli plaćanjem ulaznice, pogotovo ukoliko se radi o porodici.
Pogledaj vesti o: Sajam knjiga

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.