Odlazi li „hrvatski ponos“?

Izvor: Večernje novosti, 22.Okt.2014, 13:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Odlazi li „hrvatski ponos“?

ZAGREBOD STALNOG DOPISNIKAGRAĐANI Hrvatske ovih dana potpisuju zahtev da se omogući referendum kojim bi se sprečilo davanje auto-puteva, tog „hrvatskog ponosa“, u koncesiju. Odziv je veliki i gotovo je sigurno da će biti prikupljeno dovoljno potpisa za ovu inicijativu. Zbog poteškoća, tačnije nemogućnosti, vraćanja kredita, vlada u Zagrebu predlaže hitno davanje u koncesiju auto-puteva, pre svega onaj od Rijeke do Zagreba i od Splita do Zagreba, koji su i ponos Hrvatske. Vlada u Zagrebu >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << očekuje da bi ponude bile teške najmanje tri milijarde evra. Koncesija bi se dala na četrdeset godina, što mnoge čitaju kao zauvek, a koncesionar bi ubuduće određivao i putarinu, koja, uzgred, ni sada nije mala. Sa druge strane, najveći broj hrvatskih građana smatra da je došlo vreme da se više ne prodaje nacionalno blago strancima, jer su se pokazali kao loši gospodari kojima je isključivo interes profit. Najbolji primer su Mađari sa „Inom“, koji nemaju interesa da unaprede proizvodnju, već samo iz ove velike naftne kompanije izvlače dobit.POLITIČKI UDARAC AKO dođe do referenduma i građani odbace koncesije, biće to još jedan težak politički udarac vladajućem SDP-u čiji je rejting drastično pao i ankete pokazuju da bi u ovom času desna koalicija lako osvojila vlast. Gotovo svi pokušaji reformi od strane SDP-a nisu uspeli. Sada vlada populističkim porukama želi da ohrabri građane da pristanu na koncesionara, tvrdeći da će na taj način porasti penzije, ali konkretne računice ne iznose. Kako stvari stoje, gotovo je sigurno da ni ova inicijativa Milanovićeve vlade neće moći da prođe, a ono što je za nju još poraznije jeste da će po svemu sudeći, o budućnosti auto-puteva odlučivati neki novi, budući kabinet na Markovom trgu. - Ako bi se isplatilo strancima, zašto ne bi i nama - pitaju se organizatori sakupljanja potpisa za referendum, koji uporno tvrde da je koncesija najlošije rešenje za budućnost upravljanja auto-putevima. Za hrvatsku vladu, pritisnutu praznim budžetom, ovo je jedini spas, jer uskoro dolaze na naplatu velike rate kredita, a preduzeća koja upravljaju auto-putevima nemaju para. Ne pomažu i visoke putarine. Vožnja od Zagreba do Rijeke košta oko deset evra, a od Zagreba do Splita dvadesetak. Najskuplji su auto-putevi kroz Istru, a njima već sada upravljaju stranci, tačnije Francuzi, što je dodatni argument da koncesionari ne vode brigu o sve siromašnijim građanima koji nemaju para za vožnju putevima, ma koliko oni bili moderni. Nedoumice oko davanja auto-puteva u koncesiju postoje i u vladajućoj koaliciji, jer HNS Vesne Pusić ima sve više rezervi prema toj ideji, a i unutar SDP-a postoje različiti stavovi. Glavni oponent Zoranu Milanoviću, primorski župan Zlatko Komadina, smatra da nije trenutak za „rasprodaju“ auto-puteva. A koncesionar za auto-puteve u Hrvatskoj se u ovom trenutku vidi kao „neprijatelj“ koji bi „uzeo hrvatski ponos“. DUGOVANjE ZA izgradnju auto-puteva Hrvatska je uzela kredite i ima dug od četiri milijarde evra, uz kamate je to osam milijardi. Koliko bi dobila davanjem auto-puteva u koncesiju se još ne zna, ali je izvesno da bi to donelo olakšanje državnom budžetu.

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Odlazi li "hrvatski ponos"?

Izvor: B92, 22.Okt.2014

Ideja vlade u Zagrebu o davanju u zakup auto-puteva izazvala brojne negativne reakcije...Građani ovih dana potpisuju zahtev da se omogući referendum kojim bi se sprečilo davanje auto-puteva, tog „hrvatskog ponosa“, u koncesiju. Odziv je veliki i gotovo je sigurno da će biti prikupljeno dovoljno...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.