Štednja čuva radnike u novosadskoj gradskoj upravi

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 01.Sep.2009, 13:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Štednja čuva radnike u novosadskoj gradskoj upravi

NOVI SAD - Finansijska kriza uticala je i na Novi Sad, ali su mere štednje u gradskom budžetu omogucile da u ovom trenutku ne bude otpuštanja radnika u Gradskoj upravi, izjavio je agenciji Beta gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić.

"Priliv novca u budžet je znatno manji i prinuđeni smo da sprovodimo i nepopularne mere kako bi grad mogao da funkcioniše. Zabranili smo javnim preduzećima da se zadužuju kod banaka bez saglasnosti Gradskog veća, troškovi reprezentacije >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << smanjeni su na najmanju meru, a uvođenjem javnih nabavki za sve poslove na održavanju gradskih funkcija ušteđena su značajna sredstva, tako da za sada neće biti otpuštanja radnika", rekao je Pavličić.

Prema njegovim rečima, za razvojne investicije od neposrednog značaja za život svih Novosađana potrebno je smanjiti pritisak na budžet, što će podrazumevati reorganizaciju i smanjivanje plata u javnim preduzećima, a moguće i u Gradskoj administraciji.

Urušavanje

"Suština je da ne možemo da trošimo više nego što zaradimo. Javna preduzeća ne mogu da posluju ako troše 50 do 80 odsto ukupnog prihoda na plate i tu se jednom mora podvući crta i sprečiti višegodišnje urušavanje javnog sektora. S druge strane, umesto da se ulaže u infrastrukturu grada mi se bavimo pokrivanjem gubitaka javnih preduzeća", rekao je Pavličić.

Gradonačelnik Novog Sada je za sledeću godinu najavio i smanjenje fonda plata u javnim preduzećima, kao meru koja će sprečiti otpuštanje radnika, jer se trenutno na plate troši oko sedam milijardi dinara, što je neodrživo.

"Niti jedan radnik koji vredno obavlja svoj posao neće biti otpušten, ali nećemo tolerisati nerad i javašluk i dolaženje na posao samo reda radi. Svi moramo da se suočimo sa realnošću i, podvlačim, da trošimo samo onoliko koliko zaradimo, kao i u svojoj porodici", rekao je Pavličić.

Dodao je da će se jasnija slika o rešavanju ovog važnog pitanja dobiti kada Vlada Srbije propiše obaveze i mere koje će lokalne samouprave morati da sprovedu.

"Neka javna preduzeća već najavljuju slanje viška radnika na plaćeni odmor do 45 dana. U ovoj godini nismo povećavali fond zarada u skladu sa inflacijom, tako da smo po tom osnovu uštedeli oko 600 miliona dinara i isti će slučaj biti i u sledećoj godini", rekao je Pavličić.

Zaposlenih pet i po hiljada

Prema njegovim rečima, teško je proceniti koliki je višak zaposlenih, ali je činjenica da u Gradskoj upravi radi oko 900 ljudi, a u gradskim javnim preduzećima oko 5.500 i da ima preduzeća u kojima postoji višak radnika, pa će ona prva preduzimati neke od predloženih mera.

"Planiramo povećanje naplate poreza na imovinu, radimo reorganizaciju Gradske uprave, a jedna od mera koje ćemo preduzimati na privlačenju investicija je i javno-privatno partnerstvo, tako da ćemo za neke od vitalnih gradskih komunalnih delatnosti ući u partnerske odnose sa svetskim kompanijama, čija će obaveza biti i restruktuiranje preduzeća i njihovo ekonomsko poslovanje", najavio je Pavličić.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Bez otpuštanja u Novom Sadu

Izvor: B92, 01.Sep.2009

Novi Sad -- Kriza je uticala i na Novi Sad, ali zahvaljujući uštedama, u ovom trenutku neće biti otpuštanja u Gradskoj upravi, izjavio je gradonačelnik Igor Pavličić... "Priliv novca u budžet je znatno manji i moramo da sprovodimo i nepopularne mere, da bi grad funkcionisao. Zabranili smo javnim...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.