
Izvor: Politika, 24.Avg.2012, 00:59 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Vozna karta iz ruke dvostruko skuplja
Na železničkim stajalištima „Tošin bunar” i „Karađorđev park” ne postoje blagajne za kupovinu karata za „Beovoz”, pa putnici moraju da ih plaćaju dvostruko skuplje kod konduktera. – U „Železnicama Srbije” kažu da je za njih neracionalno otvaranje blagajni u stanicama gde je broj putnika mali
Ispred ulaza železničke stanice „Karađorđev park” vidno je istaknut red vožnje „Beovoza”, koji važi do kraja godine. Tu je i mapa na kojoj su ucrtane >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << trase kojima ovi vozovi saobraćaju. Nekoliko stepenika niže je šalter-kućica u kojoj nema otpravnika. Vrata su već duže zabravljena, pa putnik ne može da računa na asistenciju nadležnih iz „Železnica Srbije”, u slučaju da ima neku nedoumicu. Ni kartu za voz nigde nije moguće kupiti, jer blagajne – nema. Kartu mogu da kupe jedino kod konduktera u samom vozu, ali – po dvostruko višoj ceni.
A dok špartaju polumračnim hodnicima neće naići ni na jedno obaveštenje na kojem od dva postojeća perona zastaje kompozicija za, recimo, Valjevo ili Mladenovac. Ukoliko odluče da od Karađorđevog parka do Novog Beograda dođu železnicom, oni koji inače ne koriste „Beovoz” neće nikako znati u koji voz da uđu, jer ni o tome nema nikakvih informacija.
– Čujete li, voz stiže, ali ništa ne razumem operatera! – ozlojeđena je Snežana Vukojević, penzionerka koja silom prilika već dva meseca koristi „Beovoz”, na relaciji Karađorđev park – Lazarevac. Na glas sa razglasa, koji je, najverovatnije, upozorio putnike da se kompozicija približava stajalištu, korisnici ovih usluga imaju pregršt zamerki.
– Em se ne oglašavaju redovno, em ih ništa ne razumeš. Ako već nema nikakvog obaveštenja, barem bi razglas trebalo da funkcioniše. Čak ni to ne radi kako valja. Jedina prednost čekanja u ovoj stanici je što ovde nije toliko vruće kao napolju – kaže Srđan Milić, koji se iz Pančeva svakodnevno prevozi do Veterinarskog fakulteta, nadomak kojeg se nalazi stajalište „Beovoza”. Kartu za prevoz srećom ima gde da kupi – u Pančevu.
U „Železnicama Srbije” priznaju da na stajalištima „Tošin bunar” i „Karađorđev park” ne postoje blagajne za kupovinu karata za „Beovoz”.
– Do pre nekoliko godina na „Karađorđevom parku” postojala je privatna trafika gde su putnici mogli da pazare naše karte, ali je kiosk sklonjen, verovatno odlukom gradskih vlasti. Za preduzeće je neracionalno otvaranje blagajni u stanicama gde ima mali broj putnika. Oni koji koriste „Beovoz” mogu da kupe karte na svim ostalim prodajnim mestima dok ih u Zemun polju i Ripnju mogu nabaviti kod otpravnika vozova – objašnjavaju u medija centru „Železnica Srbije”.
Prema važećim propisima, železnička stajališta nemaju otpravnike vozova. To nikako, uveravaju u ovom preduzeću, ne ugrožava i ne remeti železnički saobraćaj.
– Kućica koja se nalazi u stajalištu „Karađorđev park”nije namenjena za otpravnike vozova, već je svojevremeno služila za prodaju karata – tvrde u medija centru. Osim toga što nema nikakvih obaveštenja, ovo stajalište ima i loš razglasni sistem.
– Postavljen je kada je stajalište i izgrađeno, odnosno pre 16 godina.Nerazgovetnosti doprinosi i neakustičnost stajališta, što dodatnoumanjuje kvalitet zvuka – objašnjavaju u medija centru „Železnica Srbije”.
----------------------------------------------
Zone i tarife
Pojedinačna karta za „Beovoz” kupljena na blagajni košta 60, 100 i 200 dinara u zavisnosti od zone saobraćaja, dok se u vozu karta naplaćuje 120, 200, odnosno 400 dinara. „Železnice Srbije” izdaju i mesečne markice za putovanje „Beovozom” i one koštaju 800 dinara za đake i penzionere i 1.500 dinara za zaposlene za sve tri zone.
----------------------------------------------
Oko 60.000 putnika mesečno
Red vožnje „Beovoza” projektovan je u skladu sa raspoloživim voznim sredstvima „Železnica Srbije”. U sistemu svakodnevno saobraćaju četiri garniture na pravcima Pančevački most – Pančevo Vojlovica i to deset pari vozova, odnosno 20 polazaka u oba pravca. Drugi pravac je Batajnica – Inđija sa 11 pari vozova ili 22 polazaka radnim danima, dok je vikendom saobraćaj na ovom pravcu redukovan. Na pravcu Beograd centar – Ripanj saobraća pet pari vozova (10 polazaka) od toga dva para (četiri voza) saobraća do i od Mladenovca, dok od Pančevačkog mosta do Valjeva voze dva para vozova ili četiri kompozicije. Vozovi iz pravca Inđije završavaju i počinju putovanje u Batajnici, „Beovoz” iz Pančeva vozi do i od Pančevačkog mosta, kompozicije iz Ripnja i Mladenovca idu do i od Beograd centra, dok garniture iz Valjeva saobraćaju do Pančevačkog mosta, a jedna do Pančeva Vojlovice. Vozovi iz sistema „Beovoz” mesečno prevezu prosečno oko 60.000 putnika.
M. Brakočević
objavljeno: 24.08.2012.
Vozna karta "iz ruke" dvostruko skuplja
Izvor: Mondo, 24.Avg.2012
Na železničkim stajalištima „Tošin bunar” i „Karađorđev park” ne postoje blagajne za kupovinu karata za „Beovoz”, pa putnici moraju da ih plaćaju dvostruko skuplje kod konduktera...U „Železnicama Srbije” kažu da je za njih neracionalno otvaranje blagajni stanicama gde je broj...