Upozorenja i demantiji, kakvo meso jedemo?

Izvor: RTS, 07.Feb.2016, 09:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Upozorenja i demantiji, kakvo meso jedemo?

Tri dana nakon što je tvrdio da mesna industrija "Matijević" prerađuje pokvarene proizvode, bivši radnik demantuje samog sebe. Prethodno ga je demantovao i proizvođač. U razmenjivanju optužbi, na teren je izašla veterinarska inspekcija. Vanredna kontrola utvrdila je da nepravilnosti u proizvodnji nema. Ovo je, međutim, samo jedna u nizu afera sa hranom čiji su epilog zbunjeni građani.
Da ono što >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << kupe često nije kako izgleda, građani su, kažu, već navikli. Zbog toga sve manje veruju proizvođačima.

Odgovornost za bezbednost proizvoda koji se stavlja u promet je prema zakonu isključivo na proizvođaču i prodavcu. Da li posluju odgovorno i nude nam pre svega bezbedne proizvode, trebalo bi da kontroliše veterinarska inspekcija.
Načelnik Veterinarske inspekcije Zoran Ivanović ukazuje da u Srbiji ima oko 260 inspektora koji ne mogu da obezbede kontinuirano prisustvo veterinarske inspekcije u svim objektima za proizvodnju i preradu hrane životinjskog porekla.
"Veterinarski inspektori ne mogu da spavaju u proizvodnim objektima, i ne možete ih držati odgovornim za nekog ko bude želeo da se bavi kriminalnim radnjama", ističe Ivanović.
A da se proizvođači služe nedozvoljenim radnjama, sumnjaju organizacije za zaštitu potrošača. Upozoravaju da je samo u poslednje dve godine u Srbiju uvezeno 50.000 tona mesa sumnjivog kvaliteta.
"Ne može samo reklama biti dokaz 'kupujmo domaće, sa domaćih farmi', a na hiljade tona mesa je ušlo u Srbiju treće kategorije", kaže Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Napominje da u Srbiji postoji više od hiljadu klanica, malih, srednjih i velikih proizvođača, a da možda svega njih desetak dostavlja otpadno meso u kafilerije ili ide u hranu za životinje.
"Kad taj podatak da veterinarska inspekcija, mislim da nikom od nas neće biti dobro", rekao je Papović.
U toj igri, trajni gubitnici su građani koji ne znaju kakvo meso završava na njihovoj trpezi. Ali znaju da kazne proizvođača kada posumnjaju u neki proizvod.
Olivera Ćirković iz trgovinskog lanca "Univereksport" objašnjava da svaka informacija u medijima kojom se dovodi u pitanje kvalitet proizvoda izuzetno snažno utiče na prodaju samog proizvoda.
"Prve, primarne reakcije su toliko jake da dolazi gotovo do celokupnog pada prodaje celog artikla", rekla je Ćirkovićeva.
Retko se, međutim, dešava da trajno izgube poverenje. Kada se prašina slegne, potrošači se obično vrate starim navikama. Trgovci kažu da se bezbroj puta događalo da proizvođači moraju da brane svoj proizvod, i da im je uglavnom to uspelo.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.