Voze glisere kao formulu 1

Izvor: Večernje novosti, 22.Jul.2014, 19:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Voze glisere kao formulu 1

EKSPLOZIJA glisera na Savi u nedelju pokazala je da saobraćaj na rekama može biti podjednako opasan kao i onaj na beogradskim ulicama. Istraga će tek pokazati šta je uzrok nesreće, ali pitanje sigurnosti na vodi ostaje da visi u vazduhu. Beograđanin Nenad M. (34), vlasnik rečnog vozila koje je potonulo posle požara, srećom nije životno ugrožen. Pušten je na kućno lečenje nakon što su mu ustanovljene opekotine donjih ekstremiteta. Njegov prijatelj A. K. (34) prošao je bez povreda, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << jer je odmah skočio u reku. Ova nesreća podsetila je na slučajeve u kojima su upravo gliseri bili glavni vinovnici nezgoda na Savi i Dunavu. Osim naletanja na skutere i čamce, najstrašniji slučaj se desio pre dve godine, kada je gliser prešao preko mladića koji je plutao rekom u traktorskoj gumi. Tom prilikom, Nikoli B. (28), nesrećnom momku, elisa motora je otkinula desnu nogu do kolena. Velika brzina, neiskustvo i nepoznavanje ćudi reka mogu biti uzrok velikih nevolja. Rečna policija stražari i budno pazi reke. JASNE PLOVNE GRANICE - ZA glisiranje čamcima na Savi i Dunavu određeni su sektori gde je to moguće, a to su pre svega na Dunavu ispod Pančevačkog mosta, nizvodno i iznad mosta Zemun - Borča, na mestima gde svojom vožnjom neće ometati druge učesnike u plovidbi i gde nema plovila na obalama reka - objašnjavaju u Ministarstvu saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture. - Najveći problem je glisiranje od Ade Međice do Ušća, na potezu na kojem je to zabranjeno. Mi vršimo konstantne provere. Pri zaustavljanju kontrolišemo i da li je vozilo registrovano, i da li oni koji upravljaju gliserom za to imaju dozvolu - objašnjava komandir Milan Peković iz Rečne policije. - Slučajeva ima raznih, ali najskoriji je ovaj od pre dva dana, kada su momci hteli da isprobaju čamac, a nisu znali da je motor najverovatnije neispravan. Za mirnu i bezbednu plovidbu, potrebna je dozvola koja potvrđuje osnovna znanja, između ostalog, i o navigaciji, propisima na plovnim putevima, pružanju prve pomoći. Zainteresovani polažu ispit u Lučkoj kapetaniji pred nadležnom komisijom. - Ukoliko se onaj ko upravlja motornim čamcem zatekne bez isprava za vožnju čamaca glisera, zakonom su propisane kazne od pet do osamdeset hiljada dinara - kažu u Ministarstvu saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture. - Osim toga, za bezbedno upravljanje, svaki čamac u plovidbi mora da ima odgovarajuću opremu, kao što su ispolac za vodu ili pumpu za izbacivanje vode, vesla, komplet prve pomoći, baterijsku lampu - noću, konpce za izvezivanje, protivpožarni aparat i pojaseve za spasavanje.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.