
Izvor: Politika, 05.Sep.2011, 00:17 (ažurirano 02.Apr.2020.)
„Porez na ružnoću” – dva milona evra godišnje
Hotelijerima čiji se lokali nalaze u područjima od primarnog turističkog značaja, imaju rok od dve godine i deset meseci da prilagode izgled, uslugu i sadržaje, ili će morati da plate po dva miliona evra
Zamandaljeni prestonički hoteli poput „Jugoslavije” ili „Metropola”, kao i oni koji rade, ali nemaju odgovarajuće sadržaje ili ruže izgled okoline, imaju rok da budu obnovljeni do juna 2013. godine. U suprotnom, preti im plaćanje kazne od čak dva miliona evra >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << godišnje! Tako propisuje uredba u javnosti prozvana „porez na ružnoću”, doneta pre dva meseca.
Dokument rogobatnog imena – Uredba o utvrđivanju prioritetnih turističkih destinacija, zona, lokacija i kategorija objekata u mestima za odmor i turističkim mestima u prioritetnim turističkim destinacijama – predviđa da lokalne samouprave širom Srbije odrede primarne zone za razvoj turizma. U tim delovima, hoteli će morati da primene odredbe Pravilnika o kategorizaciji turističkih mesta u pogledu izgleda, sadržaja i usluge.
– Ako objekti ne budu stavljeni u funkciju do predviđenog roka, vlasnicima će biti uručeno rešenje za plaćanje penala u iznosu od dva miliona evra na godišnjem nivou zbog korišćenja prioritetne turističke destinacije. Ta cifra određena je Zakonom o turizmu i plaćaće se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan naplate – navode u sektoru za turizam resornog ministarstva.
Gradovi i opštine svojim planskim dokumentima određuju koje su njihove primarne turističke zone, u kojima će biti primenjeni propisi prema master planovima za razvoj turizma za uređenje i funkciju objekata, ili će se poštovati istorijsko nasleđe. Kriterijumi za određivanje područja turističkih zona utvrđeni su Pravilnikom o kategorizaciji turističkih mesta.
----------------------------------------------
Uredba je zakasnela
Branko Krivokapić, direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije „Hores”, kaže da je uredba potrebna, ali i da se sa njenim donošenjem okasnilo.
– Mi smo davno ušli u tranziciju, kompanije su kupile hotele i sada drže dobre lokacije u centru grada, a ništa ne rade. To je greška i države jer je omogućeno da se hoteli prodaju kao nekretnine, a ne kao biznis, to jest sa funkcijom i ljudima. Tako bi se adaptacije preduzimale u hodu, dok lokali rade. A ovako, kupili su ih oni koji su hteli da trguju pa više ni ne znamo ni koliko je puta „Jugoslavija” prodata. Postavlja se pitanje i, kad otuđiti deo hotela i dati da bude kazino, ko će biti zainteresovan da kupi hotel bez sala – ističe Krivokapić.
Beograd, dodaje on, mora da dobije dobre hotele jer neki od njih koji su na odličnim lokacijama nisu završeni. U suprotnom, obara se turistički rejting zemlje u svetskim okvirima.
D. Bukvić
objavljeno: 05.09.2011.
Srbija dobija i "porez na ružnoću"
Izvor: B92, 05.Sep.2011
Beograd -- Hotelijerima čiji se lokali nalaze u područjima od primarnog turističkog značaja, imaju rok od dve godine i deset meseci da prilagode izgled, uslugu i sadržaje...U suprotnom će morati da plate po dva miliona evra godišnje...Zamandaljeni prestonički hoteli poput Jugoslavije ili Metropola,...
„Porez na ružnoću” – dva miliona evra godišnje
Izvor: Politika, 05.Sep.2011
Hotelijeri čiji se lokali nalaze u područjima od primarnog turističkog značaja, imaju rok od dve godine i deset meseci da prilagode izgled, uslugu i sadržaje, ili će morati da plate po dva miliona evra..Zamandaljeni prestonički hoteli poput „Jugoslavije” ili „Metropola”, kao i oni koji...