Zbog 1.700 dinara dug sa 0,5 uvećan na 0,62 miliona dinara

Izvor: Press, 22.Nov.2014, 13:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zbog 1.700 dinara dug sa 0,5 uvećan na 0,62 miliona dinara

Vraćanje kredita u Srbiji može da se pretvori u noćnu moru, o čemu svedoči i slučaj M.S. iz Niša, koja je zapala u finansijske probleme, jer joj je nedostajalo 1.700 dinara na računu da bi mogla prevremeno da otplati kredit od skoro 0,5 miliona dinara kod jedne banke, a kod druge banke se već zadužila da bi refinansiranjem vatila prvi zajam.
Ovoj građanki Niša, čiji identitet je poznat Tanjuu, >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << desila se paradoksalna situacija da umesto da otplaćuje samo kredit za refinansiranje od 497.000 dinara kod jedne banke, sada mora posebno da otplaćuje i zajam od 184.885 dinara kod druge banke (ukupno oko 682. 000 dinara), a sve je počelo uzimanjem kredita od 515.000 dinara u junu 2012.

M. S. iz Niša je Tanjugu rekla da je taj kredit uzela od Kredi Agrikol banke, i da su joj mesečne obaveze iznosile 15.384 dinara.

Od februara 2009. godine M.S. je samohrana majka dvoje dece, posle smrti muža, tako da joj je posle zaduživanja kod banke od mesečne plate ostajalo svega 12.000 dinara za život sa decom, pošto isplati ratu kredita.

U oktobru 2012. godine M.S. se odlučila da uzme kredit za refinansiranje kod Čačanske banke i prevremeno otplati zajam Kredi Agrikol banci. Novac u iznosu od 496.987,45 dinara, uplaćen je na račun M.S. u Kredi Agrikol banci sa svrhom "refinansiranje kredita M.S."

Evidentno je da je nedostajalo 1.700 dinara do punog iznosa kredita.

Međutim, kako tvrdi M. S. , Kredi Agrikol banka nije izvršila naplatu preostalog iznosa osnovnog kredita, već ih je zadržala na računu klijentkinje iz Niša i u periodu od 9. oktobra 2012. do 11. oktobra 2013. godine od tih sredstava naplaćivala kamatu od kredita drugim klijentima.

Epilog je bio da umesto da otplaćuje samo kredit za refinansiranje Čačanskoj banci, M. S. sada otplaćuje i zajam Kredi Agrikol banci u iznosu 184.885,29 dinara u 33 mesečne rate, po 8.815,44 dinara.

M. S. je citirala i pismo Kredi Agrikol banke NBS-u, u kome je navela da su "9. oktobra 2012. godine obaveze M.S. po kreditu iznosile 498.735,03 dinara (glavnica 493.201,04 dinara, plus redovna kamata od 5.533,99 dinara), ali je na njen račun uplaćen iznos od 496.994,8 dinara, tako da je nedostajalo 1.740,23 dinara da se izmire sve obaveze po tom zajmu".

"Ovom prilikom zelim, pre svega, da svojim iskustvom pomognem drugima da ne naprave istu gresku. Želim da ''otvorim oci'' javnosti, posto sam sama postala zrtva sistema banaka", poručila je M.S.

Povodom ovog slučaja, u Kredi Agrikol banci Tanjugu nisu objasnili kako je došlo do ove računice i problema, ali tvrde, posle provere celokupne dokumentacije u vezi sa ovim slučajem, da je banka sve uradila u najboljem interesu klijenta i da su sve procedure banke i dobra poslovna praksa ispostovane.

To je prilikom medijacije u Narodnoj banci Srbije (NBS) i konstatovano, kazu u toj banci.

Kredi Agrikol banka je i dalje na raspolaganju klijentu za svaki razgovor kojim bi se doslo do obostrano prihvatljivog resenja situacije u kojoj se klijent nalazi, poručili su iz te banke.

U NBS Tanjugu nisu mogli ništa da kažu o ovom slučaju.

U okviru NBS postoji Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga, u kojem klijenti banaka, lizing kompanija, društva za osiguranje ili društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom, mogu da zatraže zaštitu svojih prava, ukoliko smatraju da su ona povređena.

Preporuka je tog Centra klijentima da prvo pokušaju da u direktnom obraćanju službenom licu finansijske institucije razreše problem s kojim se suočavaju.

Međutim, ukoliko pri direktnom obraćanju nisu zadovoljni usmenim odgovorom u vezi s problemom, imaju pravo da finansijskoj instituciji upute pisani prigovor.

Ako finansijska institucija na pisani prigovor ne dostavi odgovor u roku od 30 dana ili je klijent nezadovoljan predloženim rešenjem problema, imaju mogućnost da se obrate NBS - upućivanjem obaveštenja ili prigovora.

NBS potom razmatra prigovor i sprovodi postupak posredovanja - medijacije između klijenta i finansijske institucije u cilju postizanja dogovora.

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

ŽIVOT U LANCIMA Kako se Nišlijki uzimanje kredita pretvorilo u noćnu moru i to zbog - 1.700 dinara!

Izvor: Blic, 22.Nov.2014

Vraćanje kredita u Srbiji može da se pretvori u noćnu moru, o čemu svedoči i slučaj M.S. iz Niša, koja je zapala u finansijske probleme, jer joj je nedostajalo 1.700 dinara na računu da bi mogla prevremeno da otplati kredit od skoro 0,5 miliona dinara kod jedne banke, a kod druge banke se već...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.