Zašto nam je potrebno kvalitetno informisanje na lokalu?

Izvor: Blic, 24.Avg.2017, 10:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zašto nam je potrebno kvalitetno informisanje na lokalu?

Građani u Srbiji se i danas prilikom formiranja stavova i donošenja odluka u najvećoj meri oslanjaju na informacije koje dobijaju iz medija. Reforme koje je država sprovela i sprovodi na putu evropskih integracija itekako utiču na kvalitet života svih nas, a sve je manje održivo uvreženo mišljenje da građanin ne može aktivnije uticati na oblikovanje budućnosti zajednice u kojoj živi. Mišljenja smo, a i naše dugogodišnje iskustvo to potvrđuje, da građani nisu upoznati ni sa delićem >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << tema koje će se pozitivno reflektovati na njihove živote.

Uvereni da je kvalitetna informisanost preduslov za hvatanje u koštac sa nizom problema – od nepostajanja kanalizacionih mreža u naseljenim mestima do manjka broja školskih toaleta, odlučili da dodelom bespovratnih sredstava potpomognemo produkciju sadržaja o koristima koje mogu očekivati, ali i teškoćama sa kojima će se suočavati, građani Srbije tokom narednih godina na putu ka evropskoj porodici.

Nije dobro ni održivo graditi pozitivnu sliku u javnosti o evropskom procesu i širiti uverenja da Srbiju na kraju tog puta, što mnogi izjednačavaju sa punopravnim članstvom u EU čeka raj, bolji standard ili uslovi života kakvi postoje u mnogo razvijenijim zemljama. Evropski pokret je od svog osnivanja nastojao da procesu priđe izbalansirano i objektivno, nastojeći da ukaže na dobre strane procesa kojih je mnogo i poboljšanja koje će naše aktivnosti na putu ka EU doneti Srbiji i njenim građanima, ali i na to da će na putu biti potrebna istrajnost, pa možda i menjanje nekih uvreženih navika. Sve, opet, zarad dobrobiti generacija kojima ovu zajednicu ostavljamo u nasleđe.

Na ovoj tački, kada je Srbija definitivno evropsku orijentaciju potvrdila kao svoje strateško spoljnopolitičko opredeljenje, želimo da putem niza projekata i aktivnosti proces evropskih integracija učinimo još vidljivijim i prepoznatljivijim. A sve sa ciljem da ga stavimo na sud javnosti – zaslužuju li evropske teme tretman koji trenutno imaju ili ih je pak potrebno reafirmisati na dobrobit svih?

U tom poslu, lokalni mediji i organizacije iz civilnog sektora su nam neophodan i kredibilan partner, jer su oni najbliži građanima i problemima koji muče građane. Konkurs za dodelu malih grantova (linkovati) lokalnim organizacijama civilnog društva, medijima, univerzitetima i bibiliotekama u iznosu do 2.000 evra ima za cilj osmišljavanje i sprovođenje inovativne informativne kampanje o procesu EU integracija i njenom uticaju na lokalne zajednice. To je samo jedan segment projekta "Evropa za mene" na čijoj realizaciji smo angažovali sve svoje kapacitete, uvereni u pozitivan ishod.

U septembru ćemo organizovati i prve obuke za medije o pregovaračkim poglavljima koja su otvorena ili nas tek očekuju i daljem pregovaračkom procesu. Akcenat će ovom prilikom biti na ekonomskim kriterijumima za članstvo u EU, sa namerom da se poboljša sadržaj tih tema, a način izveštavanje dobije tretman kakav verujemo treba da ima. Ovom prilikom naročito ohrabrujemo lokalne medije da se prijave za učešće u obuci.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.