banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
Kategorije


Kako izgleda to?
Vaš glas
U fokusu
Regioni
Izvori
Arhiva

Korisnicki servisi

Naši sajtovi

Fan stranice

Promo



Vežbe istezanja za siguran rast  

10.Maj.2007, 11:00, Izvor: Blic Vežbe istezanja za siguran rast

Neiscrpna energija kod dece jeste zabavna, ali ponekad može biti i vrlo iscrpljujuća! Međutim, stručnjaci kažu da dete koje je non-stop u pokretu na taj način razvija svoju motoriku.

„Učestvovanje u fizičkim aktivnostima daje deci mogućnost da se dobro osećaju u svojoj koži i u svojim zadacima", kaže dr Linda Banker, profesor kineziologije na Univerzitetu u Šarlotsvilu. To, takođe, pomaže i u savladavanju budućih problema ličnosti, pa čak i kod problema u ishrani.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Nikada nije suviše rano da se dete bavi fizičkim aktivnostima. „Većina razvojnih faza kod dece uključuje pokret", kaže Džudi Jang, direktorka Nacionalne asocijacije za sport i fizičko obrazovanje u Virdžiniji.

Bebe

Stavite bebu na pod i postavite njene igračke oko nje. Tako će beba vežbati istezanje, hvatanje, a kasnije i puzanje. Izbegavajte da beba duže vreme sedi u nosiljci u kojoj nema slobodu pokreta. Ne dozvolite da se dete „usedi".

Dete od 1 do 5 godina

U ovom dobu deca naročito vole da se pentraju i istražuju. Takođe, vole da igraju uz muziku. Igrajte se dobacivanja lopti, kako bi se kod deteta razvila koordinacija ruku i pokreta očiju. Imajte na umu da se morate naoružati strpljenjem. „Neki od najkorisnijih pokreta za decu jesu upravo oni koji otežavaju život roditeljima. Vama možda smeta što vam se dete stalno penje u krilo i silazi iz njega, ali za ovo je potrebno mnogo veštine i napora, a deca ovo doživljavaju kao izuzetan podvig", kaže dr Jang.

Predškolski uzrast

Pomozite svom detetu da savlada kompleksnije pokrete tako što ćete mu, na primer, pomagati da održava ravnotežu na ivičnjaku ili da ga preskače. Razmislite i o nekim početnim kursevima plesa ili gimnastike. „Čak i lopte za vežbanje odraslih mogu biti

od koristi deci", kaže dr Banker.

Školski uzrast

Za ovaj uzrast preporučuju se timski sportovi, jer će tada dete imati priliku da nauči da razume i poštuje pravila, kao i osećaj odgovornosti. Međutim, ovo ne znači da se morate osećati obaveznim da dete upišete na neki od sportova. Aktivnosti kao što su preskakanje konopca, vožnja bicikla ili plivanje, takođe su od velike koristi. „Ukoliko je dete aktivno svakog dana, to će mu pomoći da stekne naviku da svakodnevno vežba i kad odraste", zaključuje dr Jang.

Nastavak na Blic...   
      
Losa vest 0 Dobra vest 0

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.