Izvor: RTS, 01.Nov.2014, 11:22 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Potrošači čekaju na formiranje Saveta za pomoć
Kako bi obezbedio bolju zaštitu potrošačima, novi Zakon predviđa da u okviru komunalnih preduzeća budu organizovani saveti sa predstavnicima kupaca. Tako bi se i potrošači pitali o ceni ili kvalitetu pojedinih usluga. Iako je Zakon o zaštiti potrošača stupio na snagu krajem septembra, Saveti još nisu formirani.
Hladni radijatori i dugovi koji dolaze na naplatu posle deset godina, samo su neki od komunalnih problema sa kojima se građani susreću. Novi Zakon o zaštiti >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << potrošača, trebalo bi da im olakša probleme. Da bi se njihov glas bolje čuo, svog predstavnika imaće u komunalnim preduzećima, ali ni mesec i po dana po donošenju Zakona, nije poznato kako će Saveti fukcionisati.
"Imali smo sastanak sa predstavnicima udruženja potrošača i naša je zakonska obaveza da formiramo komisiju za rešavanje po prigovorima potrošača što ćemo i uraditi u kratkom roku", kaže direktor JKP "Vidrak" iz Valjeva Đorđe Milanović.
Slična situacija je i u prestonici.
"Komunicirali smo i sa NOPS-om koja treba da postavi svog člana u našu komisiju koja će se sastajati periodično jednom mesečno, kako bi se sporne reklamacije rešavale i kako bi sve išlo ka boljoj saradnji obe strane i kako bi korisnici mogli na efikasniji način da se informišu, savetuju i dobiju neku pravnu pomoć", ističe Milica Paunović iz "Infostana".
Predviđeno je da potrošač pomoću svog predstavika u Savetu komunalnih preduzeća, brže dođe do odgovora, da lakše reši svoje reklamacije i primedbe.
"Potrebno je doneti i neke podzakonske akte i preciznije definisati formiranje a kasnije i funkcionisanje tih savetodavnih tela u okviru komunalnih preduzeća", kaže Ana Zeljković iz CEPS-a.
I ranije su postojale inicijative za formiranje ovakvog tela, ali tek u ovom Zakonu, ti predlozi našli su svoje mesto. Od komunalnih preduzeća zavisi da li će ostati samo na papiru.