
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 25.Nov.2012, 13:10 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Inflacija neće izazvati cenovni udar
NOVI SAD -
Profesor bankarstva i finansija na Fakultetu za internacionalni menadžment Evropskog univerziteta u Beogradu docent dr Tomislav Todorović izjavio je u Novom Sadu da inflacija neće izazvati novi cenovni udar.
Todorović je rekao Tanjugu da do nekog značajnijeg i masovnijeg povećanja cena neće doći, bez obzira što je, kako je rekao, inflacija odavno prešla planiranih devet procenata i trenutno je na nivou od oko 12 odsto.
Trgovci svesni kupovne >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << moći građana
"Povećanje cena je teško izvodljivo u situaciji kada je dotok novca slab i kada je kreditno-monetarna politika jako restriktivna", rekao je Todorović dodajući da su i trgovci svesni činjenice da je kupovna moć građana na izuzetno niskom nivou pa im, kako je kazao, ne ide u prilog da podižu cene.
Todorović je rekao da je svim trgovcima koji se pripremaju za period praznika koji dolazi, u cilju da u tom periodu iskoriste tradicionalnu potrošačku groznicu i prodaju što veće količine robe, a ne da zbog eventualnog povećanja cene rizikuju da im roba ostane neprodata.
"Prostora za neki cenovni udar nema jer je masa novca kontrolisana, sa jedne strane obaveznom rezervom kod banaka koja se ne smanjuje, a sa druge platnim fondom javnih preduzeća i svih onih koji su na budžetu, koji ne raste", objasnio je Todorović.
Po Todoroviću, budžet Srbije za 2013. je planiran u saradnji sa Međunarodnim monetarnim fondom (MMF) zbog toga da bi nove obaveze koje pristižu na proleće mogle biti regulisane nekim novim aranžmanom što bi, kako je kazao, državi dalo finansijsku stabilnost.
"Očekujem da će sledeće godine inflacija biti targetirana na nekih 10 procenata i da će se kretati u tom rasponu sa odstupanjima od plus-minus jedan odsto", naglasio je Todorović.
Trgovinske marže se neće uvećavati
Povećanje cena ne očekuje ni portparol Kompanije "Univereksport" Olivera Ćirović, koja je potvrdila da su trgovci svesni kako je kupovna moć građana na niskom nivou.
"Našoj delatnosti ne odgovara potrošač čija je kupovna moć sve slabija i ono što možemo da tvrdimo jeste da se naše, odnosno trgovinske marže neće uvećavati", rekla je Cirovićeva Tanjugu
Po Ćirovićevoj, u "Univereksportu" će i u buduće preduzimati određene aktivnosti "spram potreba i zahteva potrošača, kako bi im što više pomogli".
Ćirovićeva je navela kako su jedan od načina na koji "Univereksport" pomaže potrošačima akcijske prodaje, pa je, kako je istakla, u ovom trenutku u objektima te kompanije moguće pronaći više od 1.700 artikala po sniženim cenama.
"Pojava privatne trgovinske marke na tržištu je jedan od novih vidova pomoći potrošačima jer im se nudi zadovoljavajući kvalitet kroz izuzetno pristupačne cene", naglasila je Ćirovićeva.
Ćirovićeva je navela i da je to jedan vid saradnje sa samim proizvođačima, koji, kako je rekla, takođe, ima za cilj pomoć potrošačima da "napune svoju potrošačku korpu sa finansijskim iznosima kojima raspolažu".
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Prazni džepovi građana sprečavaju povećanje cena u Srbiji
Izvor: GdeInvestirati.com, 25.Nov.2012
Do nekog značajnijeg i masovnijeg povećanja cena neće doći, bez obzira što je, kako je rekao, inflacija odavno prešla planiranih devet procenata i trenutno je na nivou od oko 12 odsto, rekao je za Tanjug docent dr Tomislav Todorović, profesor bankarstva i finansija na Fakultetu za internacionalni...