Studenti: Predavanja su dosadna

Izvor: Press, 24.Nov.2012, 21:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Studenti: Predavanja su dosadna

Sledeći rok - Ovogodišnja analiza prolaznosti na Univerzitetu u Beogradu, na kom studiraju i akademci iz Republike Srpske, Crne Gore i drugih okolnih zemalja, govori da 41 odsto nije uspeo da upiše drugu godinu

Prolaznost na ispitima sve je gora, studenti su sve nezadovoljniji, kvalitet obrazovanja odavno je na niskom nivou, blokirani fakulteti i štrajkovi glađu gotovo su svakodnevna jesenja pojava... Press je istraživao zbog čega visoko školstvo u Srbiji ne >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << funkcioniše najbolje i pokušao da od studenata i profesora čuje šta jedni drugima najviše zameraju.

Istraživanja pokazuju da na svakom fakultetu u Srbiji ima bar 10 odsto ispita čija je prolaznost ispod 30 odsto. Ovogodišnja analiza prolaznosti na Univerzitetu u Beogradu, na kom studiraju i studenti iz Republike Srpske, Crne Gore i drugih okolnih zemalja, govori da od 13.694 studenta, koji su upisali fakultet 2010/11. godine, 41 odsto njih nije uspelo da upiše drugu godinu. Od fakulteta je odustalo pet odsto akademaca, dok je 36 odsto njih obnovilo godinu. Ova porazna statistika pokazuje da nešto debelo „ne štima" u srpskom obrazovnom sistemu na relaciji studenti - profesori.

Loši udžbenici

Predsednik Studentskog parlamenta BU Vladimir Smuđa kaže za Press da studenti svoje zamerke profesorima mogu grupisati u pet tačaka - zastareli udžbenici, nedostupnost, nezanimljiva predavanja, nekritičko ocenjivanje i nekorektan odnos prema akademcima.

- Ono što im najviše zameramo jeste to što nemaju svoju literaturu, nego nas upućuju na udžbenike koji su izdati pre 20 ili 30 godina, što nisu dostupni, imaju loša i nezanimljiva predavanja, nemaju jasne kriterijume o tome šta studenti tačno moraju da znaju da bi položili ispit i to što su neki od njih veoma nekorektni u ophođenju, ocenjivanju... - navodi Smuđa.

Miloš Boljozović, student Fakulteta za fizičku hemiju, kaže da je ocenjivanje najveći problem na našim fakultetima jer tu ne postoje jasna pravila.

- Nisu svi profesori objektivni kada treba da ocene naše znanje. Oni „štimuju" ocene onako kako oni hoće, pa studenti jednaki po znanju nisu isto ocenjeni. Ima i onih nastavnika koji od svojih studenata traže da uče napamet, da od reči do reči reprodukuju sadržaj. To su oni profesori koji priznaju samo vlastiti udžbenik, dok druga literatura za njih ne postoji - navodi Boljozović.

Profesori ne kriju da i oni imaju popriličan broj zamerki koje idu na račun studenata. Prodekan za finansije na BU prof. dr Miodrag Popović kaže da akademcima najviše zamera nedostatak motivacije za rad.

- To je naročito izraženo u prethodnih desetak godina. Primetno je da se studenti sve češće upisuju na fakultet bez jasnog cilja, tek da se kaže da imaju indeks. Nema kod njih one istinske želje za znanjem - upozorava Popović.

Vežbe niko ne voli

On ističe da akademcima zamera i to što neredovno dolaze na vežbe i predavanja:

- Kakva god da su predavanja, ona su studentima veoma korisna. Mali je broj onih profesora koji se ne trude da na predavanjima objasne kritične delove gradiva.

Docent Fakulteta tehničkih nauka Miloš Slankamenac studentima zamera što sve češće varaju na ispitima urušavajući time kvalitet visokog obrazovanja.

- Varanje na ispitima pomoću bubica i drugih pomagala uobičajena je pojava na našim fakultetima. To značajno spušta kvalitet obrazovanja.

Šta studenti zameraju profesorima:

Nemaju svoje udžbenike

Nedostupni su, često odsutni u vreme konsultacija

Imaju nezanimljiva predavanja

Nemaju jasne kriterijume prilikom ocenjivanja

Nekorektni su

Šta profesori zameraju studentima:

Izbegavaju vežbe i predavanja

Uče kampanjski

Ne koriste „širu" literaturu u nastavi

Nemaju motivaciju

Prepisuju, koriste bubice i druga pomagala za varanje na ispitima

Nastavak na Press...






Povezane vesti

Studenti nezadovoljni načinom studiranja

Izvor: StudentskiRadio.com, 25.Nov.2012, 11:05

Ovogodišnja analiza prolaznosti na Univerzitetu u Beogradu, na kom studiraju i akademci iz Republike Srpske, Crne Gore i drugih okolnih zemalja, govori da 41 odsto nije uspeo da upiše drugu godinu.

Nastavak na StudentskiRadio.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.