Prepoznali biste je i u mraku

Izvor: Mondo, 30.Mar.2015, 18:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prepoznali biste je i u mraku

Zgodna je, simpatična, lagana... i veoma popularna!

Foto: Coca-cola

Čuvena "Koka-kola" flašica, takozvana "kontur", ove godine obeležava 100 godina postojanja!

Dizajnirao ju je Erl R. Din, kada je 1915. ova kompanija organizovala takmičenje među svojim dobavljačima boca za stvaranje nove koja bi se razlikovala od ostalih flaša za piće. Želeli su flašu koju će ljudi prepoznati i u mraku, kao i da ukoliko se polomi osoba može tačno da kaže o kojoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << boci se radi.

Nakon što je Din pobedio na takmičenju, "kontur" boca je postala standard za tu kompaniju.

Povodom njenog stotog rođendana, oragnizovan je niz događaja, a među njima i kreativna radionica i humanitarna aukcija u Mikser Hausu, gde su prikupljena sredstva za obnavljanje sportske sale i nabavku sportske opreme za OŠ "Hristo Botev“ u Dimitrovgradu. Na aukciji je prikupljena suma od 285.500,00 dinara, koju je kompanija "Koka-kola" udvostručila.

Pogledajte kako je bilo danas u Mikser Hausu:

U Muzeju visoke umetnosti u Atlanti, otvorena je izložba posvećena ovoj boci, a posetioci će imati priliku da vide dve originalne slike Endija Vorhola, inspirisane "Koka-kola" flašicom, kao i više od 100 originalnih umetničkih dela i fotografija na istu temu. Izložba, takođe, obuhvata originalne prototipove i skice čuvene boce.

Istorija brenda i kompanije "Koka-kola" počinje u Noksvilu, u Džordžiji, kada se 1833. godine rodio Džon S. Pemberton, slavni osnivač tog gaziranog pića. Mladi Pemberton, diplomirani hemičar, je krenuo u Kolumbus gde je otvorio svoju radnju u kojoj je mogao da eksperimentiše i pravi nove proizvode, a njegov najveći san je bio da stvori originalan proizvod.

Tako je 1885. godine osmislio tonik - "frenč vajn kola", veoma sličan današnjoj kokak-koli. Vremenom je Pemberton iz tog pića izbacio alkohol, dodao druge biljne esencije i tako dobio novi sirup bez imena koji je, pre svega, lečio glavobolju.

Piće je bilo spremno, ali ne i javnost. Prve godine prodato je samo 25 galona sirupa, a Pemberton je potrošio više za reklamu nego što je zaradio od prodaje. Kako je već bio u poodmaklim godinama, počeo je da traži partnera da mu posao ne bi potpuno propao. Jedini koji je naslutio veliki potencijal koka-kole bio je Ejza G. Kendler, mlad i ambiciozan trgovac iz Atlante.

Posle Pembertonove smrti uspeo je da postane jedini vlasnik ovog pića. Kendler je otkupio čitavu opremu za proizvodnju napitaka i tajnu formulu za samo 1.200 dolara, plus 500 dolara koliko je dao za sahranu staroga apotekara.

Već 1890. godine napustio je sve ostale poslove kojima se bavio, da bi se u potpunosti posvetio uspehu napitka. Zajedno sa bratom i nekoliko prijatelja, 29. januara je osnovao "The Coca-Cola Company".

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.