Izvor: 24sata, 23.Okt.2014, 00:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Bele linije opasne po život
Pešaci, pored bahatih vozača na koje svakodnevno i stalno moraju da motre, u kišnim danima moraju da paze i na klizave linije na ulicama, posebno na pešačkim prelazima. U JKP “Put” tvrde da su sve linije iscrtane po propisima.
PRELAZ - Pešački prelazi su čim padne kiša veoma klizavi. Boja je loša. Čim malo budu vlažni ako sam u patikama bukvalno letim po njima. Dva puta sam tako i pao, no na sreću bez težih povreda – kaže Nikola Nađ sa Detelinare.
>> Pročitaj celu vest na sajtu 24sata <<
Posebno su opasni prelazi duž Bulevara oslobođenja, kao i raskrsnice na tranzitnim putevima, poput Rumenačke i Kornelija Stankovića ili Temerinske i Partizanske gde pešaci, iznervirani čekanjem, pretrčavaju klizav kolovoz dovodeći sebe u veliku opasnost.
Izdvajaju se još i rizični prelazi u Jevrejskoj kod Sinagoge, na Bulevaru Mihajla Pupina kod Bazara, kod “Daltonke” i stadiona Vojvodine gde prelazi u kombinaciji kiše i opalog lišća postaju prava klizališta.
U JKP „Put“ kažu da se kvalitet farbe nije menjao, jedino se možda sada kraće zadržava na kolovozima, ali to je već zbog loših puteva.
- U postupku javne nabavke putnih boja, od dobavljača se zahteva dostavljanje deklaracije kojom se potvrđuje usaglašenost proizvoda sa propisanim zahtevima i standardima. Svi ovi postupci se sprovode na osnovu odobrenja JP Zavod za izgradnju grada – kažu iz Informativne službe JKP „Put“.
U priručniku za projektovanje kolovoza JP “Putevi Srbije” navodi se, da radi veće bezbednosti, površinska obrada pešačkih staza treba da bude tvrda, ravna i dobro odvodnjavana, a površina ne sme da bude klizava ni u uslovima suvog ni u uslovima mokrog vremena.
Pre tri godine i Beograđani su imali čitavu akciju protiv klizavih pešačkih prelaza.
- Kada se čovek oklizne i polomi morao bi da dokaže zbog čega i kako se povredio ako želi da tuži grad. Ako su tome doprineli uslovi na putu, što obično bude neka rupa, može da tuži. A sada da li je kriva boja, to bi već bila stvar veštačenja i iz moje prakse to je jako teško dokazivo na sudu – kaže Srđan Janić, novosadski advokat.
Opasno i za bicikliste i motoraše
OPREZ - Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ranije se požalio da motociklisti često imaju pritužbe na klizave pešačke prelaze, zbog kojih i uz najveći oprez padaju sa motora.