Izvor: Politika, 03.Maj.2015, 17:48 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako se komponuje muzika za bioskopski trejler
Englez Nik Finiks i Norvežanin Tomas Bergersen smišljaju muzičku podlogu za najavne video-spotove holivudskih filmova
Naziv kompanije – „Dva koraka od pakla” (Two Steps from Hell) – svakako zvuči pomalo zastrašujuće i bolje bi pristajao romanu ili horor filmu, nego muzičkoj produkcijskoj kući. Osnovali su je Englez Nik Finiks i Norvežanin Tomas Bergersen 2006. godine sa idejom da pišu i komponuju muziku za trejlere, to jest kratke reklamne video-spotove koji predstavljaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << nove filmove, u kojima se vide neki inserti iz filmskih dela koja će da budu prikazivana u bioskopima.
Tako je muzika „iz pakla” pratila trejlere za filmove poput „Harija Potera i reda Feniksa”, prvog i drugog dela „Harija Potera i relikvija Smrti”, novih „Zvezdanih staza”, „Ane Karenjine” sa Kirom Najtli, „Pirata s Kariba: Na kraju sveta” sa Džonijem Depom ili „Princa Persije” sa Džejskom Džilenholom.
U jednom od intervjua za strane medije, Tomas je dao kratku definiciju: „Muzika za trejler je pisana i sinhronizovana sa insertima iz filma ili nekog TV spota. Ukoliko je pisana za film, trajaće dva minuta, koliko i trejler. A ukoliko je pisana za TV spot, trajaće otprilike 30 sekundi”.
On je dodao da muzika mora da prati određeni format, odnosno da podržava radnju trejlera, koja u toku ta dva minuta postepeno dostiže vrhunac i da je, najčešće, pisana za orkestar i hor.
„Nas dvojica se, međutim, ne pridržavamo striktno tog pravila. Muzička sekvenca koju komponujemo nekad traje i duže od dva minuta i ne mora uvek da prati trejler. To je, po mom mišljenju, čini privlačnijom i drugačijom. Naša želja je da pišemo muziku koja je upravo to – muzika u kojoj će svako da uživa”, istakao je Bergersen.