"Opel" i "Ford" ostaju bez finansijske pomoći SAD

Izjave Donalda Trampa o posledicama koje će trpeti američke kompanije koje posluju van SAD, izazvala je zebnju i među velikim proizvođačima automobila. Mnogi koji su planirali otvaranje fabrika u Meksiku odustali su od te ideje, a oni koji već proizvode vozila van Amerike strahuju od uvođenja carine od 35 odsto.

Subvencije za čista ekološka vozila koja se prodaju u SAD mogu da uživaju samo vozila koja proizvode američki radnici. Iz ove situacije možemo imati koristi, jer Srbija ima specifican položaj u trgovini sa Amerikom.

U Evropi postoje dve velike američke kompanije - "Opel" koji je u sastavu Dženeral motorsa i kelnski "Ford" koji je vezan za centralu u Americi.

Obe marke nastale su kao deo Maršalovog plana i dobro su su se kotirale i na berzi i kod kupca.

Da bi opstale moraće ubuduće da nađu svoj put i da se osamostale, s obzirom na to da ostaju zbog američke finasijske podrške. Novac iz SAD neće dolaziti za razvoj, a samo tržišna utakmica i pobeda mogu osigurati da ti brendovi opstanu.

Raj Nair iz Američkog automobilskog udruženja napominje da su evroski i američki put razvoja auto-industrije nešto različiti.

U Evropi ide se ka čistoj energiji električnim automobilima ali i savršenim dizelima koji malo trose i još manje zagađuju okolinu. Do sada nije bilo problema gde se šta proizvodi, gde je jeftinije i kvalitetnije tu su bile i fabrike, navodi Nair.

Prema njegovim rečima, u budućnosti će se voditi računa o državnim granicima, jer automobilska industrija ima socijalnu notu, zapošljva najveći broj ljudi na svetu.

"Ford" je odmah reagovao na Trampove zahteve i nije preselio proizvodnju jednog čitavog brenda "linkoln" iz SAD u Meksiko.

"U Meksiku ima mnogo fabrika. Tamo su skoro svi proizvođači koji prodaju automobile u SAD", naglašava predsednik kompanije "Ford" Majkl Filds.

Podseća da se u auto-industriji već decenijama koristi jeftina radnu snaga. "Meksikanci rade čak 80 odsto jeftnije nego radnici u SAD, a tako proizvedeni automobili imaju carinu samo pet odsto. Zamislite koja je to prednost pri formiranju cene na američkom tržištu, kaže Filds.

Iz Evrope u SAD izvoze se milioni automobila, između ostalog i kragujevački "fijat 500 L". Srbija ima specifican status u trgovi sa SAD.

Trgovinski sporazum garantuje milijardu i sto miliona kupaca na svetskom tržištu svake godine. Na tržište SAD Srbija izvozi dva odsto robe bez carine, a to bi u budućnosti bio i adut da se više proizvođača automobila pojavi u Srbiji, kažu analitičari.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. април 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво