Читај ми!

Više posla za beogradski aerodrom

Vazdušni saobraćaj u regionu jugoistočnog Balkana u poslednje vreme ne beleži zavidne rezultate. EU se sprema da uloži sredstva u nove projekte povezivanja, pa je na skupu podunavskih zemalja bilo je reči o vazdušnom saobraćaju koji treba da poveže 14 zemalja. Time bi se otvorilo tržište od 115 miliona putnika godišnje, što znači više posla za beogradski aerodrom.

Srbija već sledeće godine može da računa na novac iz pretpristupnih fondova Evropske unije, namenjen dunavskoj saradnji. Na skupu podunavskih zemalja u Beogradu bilo je reči o vazdušnom saobraćaju koji treba da poveže 14 zemalja - osam u EU i šest pridruženih članica. Time se otvara tržište od 115 miliona putnika godišnje, a osnivanje nove kopanije "Er Srbija", što znači više posla za beogradski aerodrom i regionalne aerodrome.

Vazdušni saobraćaj u regionu jugoistočnog Balkana u poslednje vreme ne beleži zavidne rezultate. Velika imena iz prošlosti, tzv. nacionalni avioprevoznici, u stečaju su i gase se, ili žive na velikim subvencijma vlada.

Poreski obveznici plaćaju dvostruku kartu - jednu za prevoz, a drugu za subvenciju nacionalnih aviokompanija. Tu su i areodromi koji polako postaju gubitaši jer, da bi privukli strane prevoznike, moraju da nude razne pogodnosti, a negde i da plate deo izgubljene dobiti da bi linije uopšte postojale.

Da bi se takva usitnjenost prevazišla i da bi svi bili bolje organizovani, EU se sprema da uloži sredstva u nove projekte povezivanja.

Franc Zepic iz Ministarstva saobraćaja Slovenije kaže da treba povezati tri sklopa država - jedne su u EU, druge su kandidati kao što je to sada Srbija i takozvane susedne države, Ukrajna i Moldavija.

Najava da će "Er Srbija" u tri termina leteti na 14 novih destinacija, iz Beograda za sve gradove jugoistočne Evrope daje nam prednost u odnosu na ostale zemlje regiona.

"Svi oni u regionu očekuju mnogo od tog projekta jer svi vide neke svoje šanse, kako Srbija tako i ostali jer to su povezani procesi i svi imaju neku koriost od toga", kaže Miodrag Poledica iz Ministratva za saobraćaj.

Aerodrom u Beogradu ostaje lider vazdušnog saobraćaja u regionu. On i dalje godišnje ima promet putnika kao Ljubljana i Zagreb zajedno.

"Transformacija nacionalnog avioprevoznika u "Er Srbiju" započelo je nove procese i drugim zemljama i Hrvatskoj u Sloveniji i mislim da možemo očekivati velike promene u svim zemljama dunavske regije u sledećih nekoliko godina", kaže direktor aerodroma "Nikola Tesla" Velimir Radosavljević.

Aerodrom "Nikola Tesla" preduzima opsežne pripreme za povećanje saobraćaja. U toku je rekonstrukcija piste i zgrade, a uskoro će biti montirani i novi aviomostovi, koji su stigli iz Kine i koji će otvoriti pet novih terminala za prijem putnika.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 29. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво