Profesionalni vozači će morati da idu na seminare, ako žele da obnove licencu

Svi vozači sa C i D kategorijom koji se profesionalno bave prevozom robe i putnika, od Nove godine na put ne smeju bez certifikata i kvalifikacione kartice vozača, a to predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja koji se u potpunosti primenjuje od kraja prošle godine.

Put do šoferske kabine samo sa vozačkom dozvolom danas je nemoguća misija za one koji se profesionalno bave prevozom robe i putnika. Njima su još potrebni certifikat i kartica. Ta dokumenta nisu neophodna onima koji sa kategorijama C i D voze za sopstvene potrebe.

V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević savetuje vozačima da apliciraju za karticu onog momenta kada se ispostavi da će možda raditi kao profesionalni vozači.

"Razlog je što i neko ko se ne bavi profesionalno vožnjom i nije profesionalni vozač, podizanjem te kartice, da bi je obnovio u petoj godini, sebi stvara obavezu da jednom godišnje prati seminare za unapređenje znanja", kaže Jasmina Milošević. 

Te seminare redovno će morati da pohađaju svi koji žele da obnove licencu, ali tek od marta, za kada je planirano formiranje Centara za obuku.

Obuka će trajati do 280 časova 

Koliko će to koštati, trenutno nije poznato. Poznato je, međutim, da će svi koji žele licencu, a ove godine dobiju dozvolu za C ili D kategoriju morati na osnovnu obuku od 140 do 280 časova.

"Profesionalni vozač danas i pre 20, 30 godina apsolutno nije ista kategorija, i upravo iz tog razloga je neophodno to kontinuirano usavršavanje. Ukoliko se ostvari sam cilj te obuke a to je na prvom mestu sticanje kompetencija kao integrisanog skupa znanja veština, sposobnosti i stavova, odnosno sposobnost upotrebe tih stečenih znanja, onda zaista obuka u celini nikako ne može biti trošak", kaže Dragana Tanasijević, sekretar Instituta za obuku vozača.

Veliki trošak može da nastane ako kontrola zaustavi profesionalnog vozača koji nema potrebna dokumenta, kao što je bio slučaj prošle godine, kada su brojne ekskurzije otkazane jer vozači nisu imali licence.

"To je obavezni dokument vozača ali organi unutrašnjih poslova imaju zakonsku obavezu da kontrolišu. Samom kontrolom vozača mogu zakonski da sankcionišu i firmu kako pravno tako i odgovorno lice ukoliko ne poseduju licence", kaže Nikola Đebić, direktor transporta.

Iako u Agenciji napominju da je kvalifikaciona kartica međunarodni dokument, u trening institutu za obuku vozača kažu da kartica ima važnost samo u Srbiji za rad kod prevoznika registrovanih u našoj zemlji.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво