"Knjaz Miloš" dobio novog vlasnika

Kompanija "Knjaz Miloš" u Aranđelovcu postala je deo porodice američkog "Pepsika" i češkog proizvođača bezalkoholnih pića "Motoni 1873". U preduzeću "Knjaz Miloš", koje je pre nekoliko godina promenilo vlasnika, 800 zaposlenih proizvodi 30 marki pića, a posle ovog preuzimanja, aranđelovačka mineralna voda prodavaće se u 200 zemalja.

Knjaz je od danas u familiji "Pepsika", u čijem sastavu su i "Starbaks sokovi", "Granini", čips "Leis".

Ugovor o prodaji, u ambasadi Češke u Beogradu, potpisali su vlasnik "Knjaza" Andrej Jovanović, direktor "Motonija" Alesandro Paskval i potpredsednik "Pepsika" Kristof Gij. Od preuzimanja pre četiri godine od fonda "Mid Jurop partnersa" aranđelovačka firma je postala dva i po puta efikasnija i profitabilnija.

Postala je regionalni igrač i došlo je vreme da bude u društvu najjačih firmi na svetu. Baš kao nekada fabrika čipsa koja je prodata "Pepsiku".

"Kad pričamo da se odričemo naših brendova na policama u Srbiji da to prelazi u strane ruke. Evo vam odgovor na to. Ja sam sa 'Marbom' u Hrvatskoj bio 11. brend na polici koja je bila vezana za čipseve i slične proizvode. Oni su zvanično na poziciji broj jedan", rekao je Andrej Jovanović, vlasnik "Mid Jurop partners".

Doskorašnji vlasnik "Knjaza" "Mid Jurop partners" najavljuje da će novac od prodaje reinvestirati u "Imlek" i napraviti od njega najmoderniju mlekaru u svetu.

Kupovina iz trećeg pokušaja 

Da je "Knjaz" dobro radio i bio tražen brend, potvrđuje podatak da su ga sadašnji vlasnici kupili tek iz trećeg pokušaja.

"Vidite da je logo 'Knjaza' Miloša na vrhu naših proizvoda u svetu jer je brend koji kvalitetom to zaslužuje. Kupili smo slične firme u Bugarskoj, Slovačkoj, Mađarskoj i trideset puta uvećali proizvodnju. Kada je reč o broju radnika, nema otpuštanja, već samo većeg obima posla i više zaposlenih", naveo je Alesandro Paskvale, vlasnik "Matonija 1873".

Prema rečima direktora "Pepsika" Kristofa Žilija, ta kompanija prodaje milijardu komada proizvoda dnevno širom sveta.

"'Knjaz Miloš' je bio regionalno najpoznatija mineralna voda. Neki regionalni brendovi ostaće regionalni, ali od danas će mineralna voda biti svetski poznata, kao što je 'pepsi maks' kao i ostali inovativni proizvodi", istakao je Žili.

"Knjaz" je godišnje prihodovao 75 miliona evra.

Novi vlasnik se obavezao da će nastaviti, ne samo proizvodnu već i ulogu u razvoju lokalne zajednice.

"Kompanija 'Knjaz Miloš' svake godine uplati, prošle godine je uplatila u budžet Republike Srbije 11 miliona evra. Ove godine, ako se ne varam, to će biti i više", rekao je predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež.

Kupovina "Knjaz Miloša" prethodi poseti predsednika Češke Miloša Zemana Srbiji, koji u septembru dolazi sa predstavnicima 50 velikih kompanija. Češka je, kaže ambasador Tomaš Puhta, četvrti investitor u Srbiji, a robna razmena dveju zemalja oko milijardu evra godišnje.

Број коментара 16

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
19° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се