Bager od 3.200 tona ide ka kopu Drmno

U okviru druge faze modernizacije Termoelektrane "Kostolac B", a na osnovu međudržavne saradnje Srbije i Kine, kompanija CMEK sa podizvođačima završila je montažu bagera teškog 3.200 tona.

Sa montažnog placa kod Kličevca novi bager krenuo je ka svom radnom mestu na površinskom kopu Drmno, na dubinu od 150 metara. Do tamo treba da pređe šest i po kilometara puta specijalno napravljenog za njega i to za mesec dana.

"Realno je da ovaj bager do kraja aprila, početkom maja dođe na svoje mesto i počne da radi u probnoj fazi koja će trajati oko mesec dana", ističe v. d. direktora Elektroprivrede Srbije Milorad Grčić.

Transportni sistem prelaziće preko 12 kilometara. Bager koji kopa 6.600 kubnih metara jalovine na sat, dugačak je 150 metara i težak 3.200 tona.

Montirao ga je kineski CMEK sa srpskim podizvođačima i isporučiocem, nemačkim "Tisen Krupom".

"Ovo je izvanredna prilika za sve nas. Kao kada gledamo našu decu kako rastu, kako napreduju i kako žive", rekao je direktor sektora za rudarstvo "Tisen Krupa" Vern Binder.

Godišnje kopa 12 miliona tona uglja 

Šesti sistem bager-traka-odlagač, deo je druge faze modernizacije TE "Kostolac B", koji podrazumeva izgradnju novog bloka B3 i povećanje proizvodnje uglja koja bi zadovoljila njegove potrebe.

"CMEK će uložiti maksimalne napore da završi projekat kako treba i da vam obezbedi kvalitetan sistem. Ja volim Srbiju i želeo bih da Kina ostane još dugo kod vas", poručio je Ren Kajlong, direktor ogranka CMEK-a.

Kapacitet površinskog kopa Drmno porašće za trećinu – sa devet na 12 miliona tona uglja godišnje, što je deo i nacionalne strategije.

"Mi idemo ambiciozno u narednom periodu. Ove godine ukupna proizvodnja uglja je 38 miliona tona, u sledećoj fazi biće 40 miliona tona. Nakon toga, kada ovaj bager bude radio u punom kapacitetu, iznosiće 42 miliona tona uglja, a kada uđemo u Rađevo – 45 miliona tona", ističe ministar energetike Aleksandar Antić.

Novi BTO sistem vredan je blizu sto miliona dolara, dok je u četiri pogonske stanice i transporter EPS uložio nešto više od 27 miliona evra.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
22° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије