
Izvor: B92, 10.Mar.2021, 09:27
Reč "normalno" nestaje s pakovanja kozmetičkih proizvoda
London -- Multinacionalna kompanija Unilever najavila je da više neće koristiti reč "normalno" za reklamiranje i na pakovanju svojih proizvoda za lepotu i ličnu negu.
Takođe, kao deo svoje "politike inkluzivnosti", zabraniće prekomerno naknadno doterivanje fotografija modela.
Ta kompanija, vlasnica marki Dav i Simpl i preparata za negu kose TreSem (TreSemme) i Tigi, rekla je da će reč "normalno" biti uklonjena s pakovanja najmanje 200 proizvoda u roku od godinu >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dana.
Takođe je najavila da će povećati broj reklama s fotografijama ljudi iz raznorodnih društvenih grupa i da neće "digitalno menjati oblik tela, veličinu, proporcije ili boju kože osobe u reklamama svojih proizvoda".
Mnogi proizvodi za negu kože i kose koriste fraze "za normalnu kožu" ili "za normalnu kosu", a Unilever kaže da njegovo svetsko istraživanje ukazuje da upotreba reči "normalno" kao opis "čini da se većina ljudi oseća isključeno".
Sani Džain koja vodi Unileverovu diviziju za lepotu i ličnu negu, rekla je da kompanija želi da se uhvati u koštac sa "štetnim normama i stereotipima" i da oblikuje "daleko inkluzivniju definiciju lepote".
"Znamo da uklanjanjem reči 'normalno' s naših proizvoda i ambalaže problem neće biti rešen sam od sebe, ali to je važan korak napred", rekla je ona.
Ta kompanija je prošle godine u Indiji naziv svoje marke za posvetljavanje kože koji je bio Fer end lavli (Fair and Lovely) promenila u Glou end lavli (Glow an Lovely), pošto je bilo ljutitih komentara da Unilever podržava negativne stereotipe o tamnoputim ljudima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.