Tender u prvoj polovini avgusta

Izvor: Danas, 09.Jul.2015, 10:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tender u prvoj polovini avgusta

Komisija za javno-privatna partnerstva Vlade Srbije (JPP) u Ministarstvu privrede odobrila je na jučerašnjoj sednici JPP Grada Beograda u obavljanju gradskog prevoza putnika na teritoriji grada. Time je Grad dobio saglasnost da pokrene tender za izbor partnera u oblasti javnog prevoza, a prema jasnim uslovima tendera koje je najavio gradonačelnik Siniša Mali, od 1. januara građani će se voziti samo autobusima koji imaju klima-uređaje, bežični internet i video- nadzor.

ľ >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << Ovo je veoma važna vest za građane Beograda, s obzirom na to da je javni prevoz veliki problem. Ugovor koji je potpisan 2005. sa privatnim auto-prevoznicima, ove godine ističe. Mi smo rešili da izbor novih auto-prevoznika, koji će raditi zajedno sa gradom narednih deset godina, uradimo kroz postupak JPP. To znači da ćemo na osnovu mišljenja Komisije i na osnovu odluke Skupštine grada, koju očekujemo 16. jula, pokrenuti tender za izbor partnera. Tender očekujemo u prvoj polovini avgusta- najavio je gradonačelnik Siniša Mali.

On je kazao da će privatnim auto-prevoznicima Grad dati 46 ili 47 linija od ukupno 150. Uslovi će biti nešto drugačiji u odnosu na prethodni period, želimo da autobusi budu u istoj boji, da imaju klima-uređaje, brojače putnika, bežični internet i video- nadzor. Samo oni koji te uslove ispunjavaju moći će da prevoze građane od 1. januara naredne godine ľ objasnio je Mali.

Kako je najavio, danas će stručnoj javnosti i građanima biti prezentovano sve što je poslednjih osam meseci urađeno na unapređenju javnog prevoza.

ľ Predstavićemo četiri nove zone, novu mrežu linija, novi oblik stajališta, nove cene za prigradski prevoz koje ćemo primenjivati od 1. oktobra. Cene su velika vest za oko 500.000 građana koji koriste prevoz iz prigradskih opština, jer će 80 odsto njih imati niže cene, a preostali procenat ljudi neće osetiti nikakvu promenu. Na ovaj način će većem broju ljudi prevoz biti jeftiniji- naveo je Mali.

On je dodao da je studiju radio Saobraćajni fakultet, završeno je i brojanje putnika, na osnovu čega je napravljen predlog za optimizaciju mreže koja bi počela da se primenjuje od 1. januara.

- To podrazumeva da su neke linije skraćene, neke produžene, a ideja je da trolejbuski, tramvajski i autobuski saobraćaj rade integrisano i budu u funkciji poboljšanja kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu ľ istakao je Mali.

Predsednik Komisije i državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović je kazao da će ovim projektom Grad Beograd da unapredi gradski saobraćaj.

ľ Podržali smo i dali pozitvino mišljenje o predlogu projekta JPP Grada Beograda u obavljanju gradskog prevoza putnika. Model javno-privatnog partnerstva je najbolji model da se kvalitet usluga unapredi a da istovremeno gradái građane košta manje ľ objasnio je Stevanović.

JPP model u svim oblastima

Prema njegovim rečima, JPP je model koji podrazumeva da grad može da nađe partnera koji ima znanje, iskustvo u nekoj oblasti i pomogne u rešavanju nekih problema u Beogradu. ľ Na jesen se nadam javno-privatnom partnerstvu u oblasti zamene liftova, izgradnje vrtića, imaćemo i projekte koji se tiču energetske efikasnosti. Ne odustajemo od ovog modela i želimo da budemo lideri, jer na taj način možemo da poboljšamo kvalitet života u Beogradu. Koliko smo ozbiljni u ovom postupku, pokazuje činjenica da smo prvi i jedini napravili Jedinicu za upravljanje projektima i Savet za JPP, gde pažljivo biramo prjekte i inicijative ľ precizirao je Siniša Mali.

Nastavak na Danas...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.