Citroen
Citroen

Sitroen je automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Sitroen. Andre Citroen je rođen u Parizu 5. februara 1878. godine od oca Levie Citroen, velikog trgovca poljskog porekla.
Andre je ostao bez oca sa šest godina. Diplomirao je Politehniku kada je imao dvadeset dve godine, a 1914. se oženio sa Georginom Bingen ćerkom jednog od italijanskih bankara. Andre Citroen je preminuo 3. maja 1935. godine i Francuska je puno izgubila. Budući da je osnovana fabrika čiji proizvodi će nepovratno promeniti lice Francuske. 1912. godine osniva fabriku za proizvodnju dvostruko spiralnih zupčanika.

Izbijanjem rata 1914, Citroen proizvodi više od 50.000 granata na dan. 1919, Citroen je započeo izgradnju posebnih automobila. On je primenio do tada nepoznatu masovnu proizvodnju, pozajmljenu od Henri Forda iz Amerike i u roku od jedne godine proizvodi sto automobila dnevno. Zatim je stvorio mrežu trgovaca, izuzetan poslodavac koji je postavljao medicinske i zubarske objekte, škole u njegovim krajevima pružajući radnicima sigurnost i napredak. Kasnije Ande Citroen postaje masovni proizvođač automobila s modernim dizajnom i inovativnom tehnologijom. Prvi je u masovnu proizvodnju stavio automobil s prednjim pogonom 1934. godine. do 1980. godine firma je slavila po svom atraktivnom dizajnu automobile i mnogobrojne novosti sve do danas. Nakon što je završio tehničku školu Andre je utemeljio 1902. godine uz pomoć dva prijatelja malu radionicu, a nakon toga u Greneleu otvara fabriku zupčanika gde izrađuje zupčanike okruglog oblika.

U maju 1919. godine proizvodi prvi automobil TIP A 8HP koji je ostao zapamćen i kao prvi automobil proizveden na pokretnoj traci u Evropi. Iste te godine zupčanici postaju simbolom nadolazećeg automobilskog magnata, a 1932. godine biće uvećani i smešteni na prednjoj maski automobila. Taj simbol će u daljoj istoriji postati poznat kao zaštitni znak jednog od najprodavanijih automobila. Citroen C6 G Interieure iz 1923. godine jedan je od najprodavanijih opremljen s motorom, od šest cilindra i vozilo koje je opremljeno s visećim motorom. Citroen 5 CV Tip C3 kabriolet iz 1924. godine prvi put je predstavljen 1921. godine, sportski kabriolet je išao 60 km a lakoća upravljanja učinile su ga prvim automobilom omiljenim kod ženskog roda, Citroen B14 kabriolet iz 1927. godine je prvo vozilo sa servo kočnicama išao je 80 km, Citroen B2 kadi sport torpedo je nastao 1931. godine. Ova četiri automobila su na aeromitingu okruživala Citroenov helikopter. Način na koji je Citroen otkrio vrhunska dostignuća iz svoje istorije predstavljaju firmu ljubiteljima mehanike i kao takvi rade na dostignućima kako bi obradovali svoje potrošače.

Helikopter koji je oduševio narod jeste rađen 1971. godine s dvostrukim rotacijskim motorom jačine 190ks. Kako ne bi nedostajalo noviteta oko centralnog mesta okupilo se tridesetak ljudi i članova kluba Citroena i napravili su novi neizostavni model C3
.
Ova uspešna auto kompanija imala je mnogo podviga iza sebe i predstavila je svetu najbolje automobile kao što su: Najpopularniji modeli i to Citroen B2 koji je 1921. godine prvi prošao pustinjom Sahara, 1931. godine napravljen je prvi Citroenov autobus s 22 mesta na bazi C6 motora, 1936. godine prvi nacrti budućeg 2CV Spačeka je prototip Tpv zasnovan na ideji najmanjeg automobila Francuske, ekonomičan i dobar, 1948. godine na Pariskom auto salonu je predstavljen 2CV Spaček dvocilindrični zračno hlađen motor od tada je proizvedeno isto takvih preko 6.000.000 primeraka.

1955. godine je posebno najavljivana i predstavljena svetu kao posebna dizajnirana DS 19 ajkula koja ubrzo postaje standardna oprema svih automobila. 1960. godine Citroen otvara svoju kompaniju u Kopru. 1967. godine je proizvedena Ajkula kojoj se prednji farovi okreću i predstavljena je Dajana 4 aerodinamična sa zadnjim većim, vratima, 1972. godine se udružuju Tomas i Iskra nastaje potom Cimos. 1976. godine prestaje sa proizvodnjom Spaček i počinje iznenada masovna prodaja Dajane. 1980. godine Visa super e je napravljena. 1984. godine u Rumuniji se proizvodi Aksel i postaje brend. 1988. godine više se ne proizvodi Dajana u Francuskoj.

1998. godine je predstavljen C3 kojeg su zbog jajastog oblika nazivali novim odličnim Spačekom.
1999. godine je krenulo sve ka uspehu sa modelima C prateći siluetu C1, C2, C3, C4, C5, C6.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Fiat Grande Panda je automobil godine i u Grčkoj

Fiat Grande Panda je automobil godine i u Grčkoj

 Grande Panda je dobila još jednu nagradu za automobil godine, nakon što je model iz Kragujevca nedavno pobedio u Poljskoj. Ne, nije Srbija u pitanju, već Grčka! Sa osvojenih 378 poena, ovaj B-SUV model trijumfovao je ubedljivo, a iza sebe na drugom mestu je ostavio Renault 5 E-Tech (338 poena), dok je kao treći završio Citroen C3 (253) koji se, takođe, sklapa i u Šumadiji.Grande Panda naglašeno ističe Fiatov bezvremenski autoritet u dizajnu i konstrukciji gradskih automobila. Automobil...

Izvor: AutoBlog, 17.Dec.2025, 19:32

Detaljnije >>

Citroen C3 se prodaje iznad svih očekivanja

Citroen C3 se prodaje iznad svih očekivanja

 Put je bio dug, ali francuska marka je konačno postigla ono što se činilo nemogućim. Ukratko, novi C3 je ogroman uspeh cele grupacije, toliko da se proizvođač bori s ispunjavanjem rokova isporuke širom Evrope.Citroen se poprilično transformisao u poslednjoj deceniji. Francuska marka ne samo da je nastavila da pomera granice svog pristupačnog poslovnog modela na neviđene nivoe, već je i ubrzala uvođenje električnih automobila u svaki tržišni segment u kojem posluje. Francuska kompanija...

Izvor: AutoBlog, 13.Dec.2025, 22:09

Detaljnije >>

Stellantis ne može da odluči koji od svojih 14 brendova da zadrži

Stellantis ne može da odluči koji od svojih 14 brendova da zadrži

 Stellantis naziva svoj ogromni portfolio „sazvežđem 14 kultnih automobilskih brendova“, ali upravljanje svima njima nije lako. U Evropi, to sazvežđe uključuje marke Alfa Romeo, Fiat, Maserati, Abarth, Lancia, Citroen, Peugeot, DS Automobiles, Opel i Vauxhall. Na američkoj strani, tu su Jeep, Dodge, Chrysler i Ram. Neki od njih ozbiljno podbacuju, a stalno se priča o smanjenju ponude na ovaj ili onaj način. Bivši izvršni direktor Stellantisa, Karlos Tavares, zadržao je svih 14 brendova...

Izvor: AutoBlog, 12.Dec.2025, 22:42

Detaljnije >>

Citroen najavljuje kraj upotrebe hroma

Citroen najavljuje kraj upotrebe hroma

 Citroen pokreće "Chrome Detox", program usmeren na uklanjanje hroma sa svojih automobila iz ekoloških razloga. C4 i C4X su prva dva modela koja su imala koristi od ove politike, što rezultira novom, decentnijom i manje sjajnom završnom obradom.Hrom se dugo koristi u automobilskoj industriji u estetske svrhe. Posebno moderan pedesetih godina, bio je čak sinonim za luksuz i prepoznatljivost u ovom sektoru, koji se od tada znatno razvio.Pokazalo se da ovaj materijal zagađuje okolinu, štetan...

Izvor: AutoBlog, 10.Dec.2025, 20:42

Detaljnije >>

Citroen razmatra malo električno vozilo

​Kako piše "Autocar", Citroen bi mogao da zamijeni C1 novim gradskim električnim vozilom ispod 15.000 funti ako...

Izvor: Nezavisne Novine, 10.Dec.2025

Detaljnije >>

Citroen razmatra malo električno vozilo da bi zamenio C1

Citroen razmatra malo električno vozilo da bi zamenio C1

Kako piše Autocar, Citroen bi mogao da zameni C1 novim gradskim električnim vozilom ispod 15.000 funti ako zakonodavci EU odobre novu kategoriju „E-car“ za male automobile - sa duhom, ali ne i izgledom, modela 2CV. Kategorija E-Car je predloženi okvir za ublažavanje finansijskih pritisaka na male, pristupačne automobile ublažavanjem nekih ograničenja kojih se moraju pridržavati - što razmatra Evropska komisija kao odgovor na žalbe proizvođača automobila o neisplativosti proizvodnje...

Izvor: AutoBlog, 10.Dec.2025

Detaljnije >>

Citroen ELO Concept

Citroen ELO Concept

 ELO je novi konceptni automobil Citroena koji razmišlja veliko, a ostaje kompaktan. Dizajniran za moderan život, ELO se transformiše u životni prostor na točkovima i prilagođava se vašem načinu života zahvaljujući pametnoj modularnosti i velikodušnom unutrašnjem prostoru. Kako navodi Citroen, ELO je više od automobila: to je vaš svakodnevni pratilac u svetu u pokretu.ELO takođe otvara novo poglavlje za brend. Nakon Citroena OLI, predstavljenog 2022. godine, ELO je laboratorija ideja...

Izvor: AutoBlog, 09.Dec.2025, 18:35

Detaljnije >>