Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Audi ipak vraća A4, ali u potpuno novom, električnom izdanju

Audi ponovo oživljava svoj legendarni A4, ali ovaj put kao električni model.

Izvor: Nezavisne Novine, 11.Okt.2025, 21:56

Detaljnije >>

Minić: Zeleno svjetlo za izgradnju kružnih tokova kod "Akvane" i "Audi" servisa

​BANJALUKA - Savo Minić, predsjednik Vlade Republike Srpske objavio je na društvenim mrežama da je dobijena...

Izvor: Nezavisne Novine, 11.Okt.2025

Detaljnije >>

Univerzitet u Banjaluci dao saglasnost za izgradnju kružnih tokova

BANJALUKA - Savo Minić, predsjednik Vlade Republike Srpske, objavio je da je dobijena saglasnost Univerziteta u Banjaluci za izgradnju kružnih tokova kod "Audi servisa" i "Akvane" u ovom gradu.

Izvor: Nezavisne Novine, 10.Okt.2025, 22:30

Detaljnije >>

Isporuke Audija u prvih devet meseci 2025. pale za 4,8 odsto

Isporuke Audija u prvih devet meseci 2025. pale za 4,8 odsto

 Američke tarife i rat popustima na kineskom tržištu automobila uticali su na prodaju nemačkog proizvođača automobila Audi.U prvih devet meseci ove godine Audi je isporučio oko 1,18 miliona automobila, što je 4,8% manje nego u istom periodu prošle godine, objavila je kompanija u petak. Međutim, pad se usporava, a manjak je na polugodištu iznosio 5,9%. Samo u trećem tromesečju isporuke su pale tek neznatno, za 2,6%. Najveće Audijevo tržište, Kina, posebno je uticalo na brojke, s...

Izvor: AutoBlog, 10.Okt.2025

Detaljnije >>

Novi Audi A4 će biti električni

Novi Audi A4 će biti električni

U planu i robusni SUV po uzoru na Land Rover Defender i Mercedes G-klasuProšle godine, Audi je ukinuo dugogodišnji A4 ​​u korist A5 kao deo plana da koristi nomenklaturu neparnih brojeva za SUS automobile, i parnih brojeva za električna vozila. Kako podseća Motor1, Audi je od tada napustio taj bizarni plan, ali A4 je i dalje bio žrtva. Sada se, međutim, A4 vraća... kao električno vozilo. Generalni direktor Audija, Gernot Dolner, rekao je za Autocar da kompanija razvija novi, i to električni...

Izvor: AutoBlog, 10.Okt.2025

Detaljnije >>

Ovako bi trebalo da izgleda novi Audi Q7

 Audi će u narednim mesecima predstaviti sledeću generaciju modela Q7, ali na osnovu najnovijih špijunskih fotografija, veruje se da će izgledati...

Izvor: AutoBlog, 09.Okt.2025, 00:15

Detaljnije >>