
Vozački ispit i teorijska obuka po novom pravilniku kao i teorijski deo obuke postaje obavezan, i predviđeno je najmanje 40 časova. Čas traje 45 minuta, a kandidat u toku dana može imati najviše tri časa, sa pauzama od po deset minuta između njih.
Budući vozači moraju da slušaju predavanja, da nauče propise i polože testove pre nego što krenu sa časovima praktične obuke. Praktična obuka vožnje, i početak obuke tek nakon odslušane teoretske obuke i položenog testa podrazumeva kompletnu obuku, koja sadrži 40 časova vožnje od po 45 minuta. Kandidat u toku dana može imati najviše dva časa vožnje dok se vozački ispit sastoji iz praktičnog i teoretskog dela.
Teoretski deo se polaže u prostorijama svake auto škole. Položen test važi godinu dana i u tom vremenu se mora položiti vozački ispit.
Kandidat slučajnim izborom bira jedan od 15 ispitnih zadataka koji su kovertirani, nakon upoznavanja sa trasom odnosno relacijom ispitnog zadatka kreće ispit. Početak i kraj ispita se odigrava na poligonu auto škole.
Praktični deo ispita se prvo obavlja na uređenom prostoru poligonu, gde kandidat pokazuje osnovne veštine u upravljanju vozilom i tu spada:
Vizuelna provera vozila, priprema za polazak, održavanje pravca u jednoj saobraćajnoj traci, kretanje vozila unazad sa promenom saobraćajne trake, ubrzavanje i kočenje, polukružno okretanje između linija sa manevrom, parkiranje podužno vožnjom unazad, parkiranje pod pravim uglom vožnjom unazad.
Ukoliko kandidat položi poligonski deo ispita sledi i vožnja ulicama grada ispitnom trasom koju je kandidat izvukao na početku polaganja. Po završetku ispita sledi ocena vozačke veštine i znanja. Trajanje vozačkog ispita traje najmanje 35 minuta vožnje u saobraćaju. Po novim propisima teorijski deo obuke postaje obavezan, i predviđeno je najmanje 40 časova. Čas traje 45 minuta, a kandidat u toku dana može imati najviše tri časa, sa pauzama od po 10 minuta između njih. Budući vozači moraće da odslušaju sva predavanja i da nauče propise, da polože testove pre nego što krenu sa časovima praktične obuke.
Kandidati za vozače mora da polažu i ispite iz pružanja prve pomoći, koji mogu biti organizovani u pojedinim zdravstvenim ustanovama ili u samim auto školama. Kandidati će morati da savladaju nekoliko osnovnih radnji u pružanju prve pomoći, a tu spadaju tehnike: zaustavljanje krvarenja, previjanje rane, imobilizacija pomoću trouglaste marame, i veštačko disanje. Obuku iz prve pomoći, organizovanje i sprovođenje ispita obavlja Crveni krst Srbije odnosno zdravstvena ustanova koja za to ima ovlašćenje. B kategorija je dozvola za upravljanje putničkim vozilom i vozilima čija masa nije veća od 3.5 t i nemaju više od osam mesta za sedenje ne računajući sedište za vozača. Obuka vozača se može vršiti sa navršenih 16 godina, a polaganje vozačkog ispita sa 17 godina.
Obuka podrazumeva 40 časova teorije i 40 časova praktične obuke. Nakon završene teoretske obuke polaže se teoretski deo ispita, a nakon završene praktične obuke i praktični deo ispita.
Od 1. januara je snižen kriterijum polaska teorijskog ispita u auto školama, za pet bodova. Novina je i elektronsko polaganje kao i obaveza ispitivača i saobraćajnog policajca, da tokom praktičnog ispita nose laptopove, što usporava celu proceduru.
To znači da je od ove godine svakom kandidatu potrebno osamdeset pet do sto bodova kako bi prešao teorijski ispit, umesto dosadašnjih devedeset.
Iz saobraćaja isključeno više vozača zbog vožnje pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Negotinu i Kladovu isključili su iz saobraćaja sedmoricu vozača, trojicu koji su vozili pod dejstvom alkohola i četvoricu pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Policija u Negotinu zaustavila je pedesetsedmogodišnjeg vozača „pežoa“...
Izvor: Bor030.net, 22.Apr.2025, 15:42
KAKO SU OVI LJUDI ŽIVI?! Trojica vozača uhvaćena u teškoj alkoholisanosti: Jedan u sebi imao KOKTEL DROGA
Ministarstvo unutrašnjih poslova iz Negotina i Kladova danas je poslalo saopštenje u kom navode da su u poslednja...
Izvor: Blic, 22.Apr.2025
U Nemačkoj od 1. aprila kreću brojne promene: Ovo su nova pravila
Od 1. aprila 2025. godine u Nemačkoj stupaju na snagu brojne promene koje će uticati na svakodnevni život – i to ne nužno na radost potrošača. Promene će posebno osetiti...
Izvor: Danas, 25.Mar.2025, 10:04
U mestu gde živi oko 400.000 Srba stižu ogromne promene: Ovo se mnogima neće dopasti
Od 1. aprila 2025. u Nemačkoj stupaju na snagu brojne promene koje će uticati na svakodnevni život – i to ne nužno...
Izvor: Blic, 24.Mar.2025, 10:01
AKO SPADATE U OVE 3 GRUPE LJUDI MOŽETE OSTATI BEZ VOZAČKE! Evo šta treba da uradite da biste sačuvali dozvolu i koliko to KOŠTA
Lekarski pregled obavezan je ne samo za buduće vozače prilikom polaganja vozačkog ispita, već i za one koji su vozačku dozvolu već...
Izvor: Blic, 10.Mar.2025, 06:33
Vozači moraju na zdravstvene preglede i mimo ispita: Evo za koga su obavezni i koliko koštaju
Zdravstvene provere su obavezne ne samo za one koji tek polažu vozački ispit, već i za vozače koji su već stekli dozvolu, a povremeno moraju da je obnavljaju.
Izvor: Blic, 09.Mar.2025, 16:31
Nemci sve više varaju na polaganju vozačkog ispita
Bašta Balkana Magazin Nemci sve više varaju na polaganju vozačkog ispita Nemci se bune, jer tvrde da sa povećanim brojem prevara oko...
Blog: Bašta Balkana, 08.Mar.2025, 18:02