Izvor: SrbijaDanas.com, 22.Nov.2019, 22:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NOVI TREND: Peganskom ishranom do vitke linija

NOVI TREND: Peganskom ishranom do vitke linija

Lako do zdravog tela.

Peganska ishrana je ustvari mešavina popularnih paleo i veganskog načina ishrane.

Na prvi pogled se čini da je nemoguće povezati ih, međutim, ova dva načina ishrane ipak imaju neke zajedničke temelje: oba se baziraju na ideji izbegavanja namirnica sa aditivima i konzumiranja samo prirodne hrane.

To znači: više hrane od celih žitarica, sveža hrana, puno voća i povrća, a manje hrane koja je puna aditiva. Tvorac ovakvog načina >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << ishrane je dr. Mark Hajman.

Peganizam uzima najbolje od veganske i paleo ishrane, eliminišući ozbiljnu manu obe dijete, a to je ekstremna restriktivnost.

Voće, povrće i žitarice su dozvoljeni, a zabranjeni su prečišćeni ugljeni hidrati i šećer. I kod voća obratite pažnju da glikemijski indeks nije previsok.

Povrće i voće treba da čini 50-70% peganske ishrane.

Pravilo za povrće je: što tamnije, to zdravije. Dozvoljeno je sve povrće, osim skrobnog, kao što je krompir, bundeva i repa i treba ga jesti u što većoj količini.

Dobre masti naći ćete u orasima, ribi, avokadu i maslinovom ulju. Ostale biljne masti su zabranjene.

U peganskoj ishrani meso zauzima samo 25 procenata obroka.

U ovoj vrsti ishrane nema mesta za mlečne proizvode. Jedino su dozvoljeni proizvodi od ovčijeg i kozjeg mleka, ali u vrlo malim količinama.

Jedu se sve žitarice, osim onih koje sadrže gluten kao što su pšenica, ovas i ječam. Naravno, ni testenine sa glutenom nisu poželjne.

Mahunarke nisu dozvoljene, pa zato pasulj, sočivo, grašak, soju izbegavajte.

Šećer je tabu u ishrani pegana. Bolje je konzumirati sirup od javora ili šećer kokosovog cveta.

Izbacite svu hranu sa aditivima, kao što su arome i konzervansi i jedite neprerađenu, prirodnu hranu.

Pre svega važni elementi ove ishrane su povrće i voće i oni pokrivaju najmanje 75% dnevnih kalorija. Jaja su takođe veoma važan element ishrane, dok se meso i riba retko jedu i tretiraju se kao dodatak ishrani.

Životinjski proteini ne treba da prelaze 25% unetih namirnica, a meso bi trebalo da bude organsko, odnosno od biljojeda, koji se hrane isključivo prirodno.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.