Izvor: B92, 08.Jun.2011, 12:30 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako školovanje utiče na mozak?
Obrazovanje nesumnjivo širi vidike svakog pojedinca i omogućava mu korištenje talenta i pontencijala koji ima u vidu inteligencije. Međutim, kakvu razliku u razvoju mozga napravi jedna školska godina?
Novo istraživanje sa Stanford univerziteta ukazuje da se mogućnost rešavanja problema poboljšava iz minuta u minut i to kod dece trećeg razreda osnovne škole.
Istraživači smatraju da se takve promene u mozgu događaju kao rezultat veština koje dete savladava >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << u školi, ali u studiji nisu predstavljeni uzroci i posledice ove pojave.
Istraživači su ispitali 90 dece, od koje je polovina tek završila drugi razred, a druga polocina treći. Učenici su išli u različite škole i imali normalnu inteligenciju.
Učenici trećeg razreda bolje su rešavali matematičke zadatke, jer je, kako je utvrđeno, njihov mozak reagovao drugačije.
Istraživači su, naime, deci dali jednostavne i složene zadatke.
Drugaci nisu imali mogućnost da razlikuju probleme po stepenu složenosti, dok je mozak trećaka to činio.
Kod starije dece uočen je i veći stepen prenošenja signala između odvojenih delova mozga.
Naučnici se nadaju da će u budućnosti pomoću ovih otkrića uspeti da pronađu metod za lečenje diskalkulije i teškoća u učenju kod neke dece.
Sledeći korak u istraživanju biće praćenje pojedine dece tokom godina školovanja, kako bi se videlo kako njihov mozak reaguje na učenje.
Istraživači će takođe ispitati decu sa autizmom i drugim teškoćama u razvoju, kako bi ispitali njihove načine rešavanja problema.