Počeo najveći štrajk u nemačkoj istoriji

Izvor: Blic, 14.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počeo najveći štrajk u nemačkoj istoriji



U borbi za bolje uslove rada i veće plate, nemački železničari danas su započeli najveći štrajk u istoriji te zemlje. Štrajk će pored putničkog obuhvatiti i teretni saobraćaj.



Nemačke mašinovođe počele su danas u podne najopsežniji i najduži štrajk u istoriji nemačke železnice.

Akcija sindikata počela je najpre u teretnom saobraćaju, a od sutra počinju da štrajkuju mašinovođe u lokalnom i međumesnom saobraćaju.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Tek u subotu će saobraćaj početi da se odvija normalno. Sindikalne vođe još nisu pozvale mašinovođe na neograničeni štrajk.

Danas započetom akcijom mašinovođe žele da ojačaju pritisak na rukovodstvo Nemačke železnice i privole ga da se vrati za pregovarački sto i to sa novom ponudom o mogućnostima povećanja plata.

Sindikat mašinovođa, GDL, traži da Nemačka železnica sa njima sklopi poseban tarifni ugovor (ne onaj koji se odnosi na čitavu branšu), kao i da im se skrati radno vreme i povećaju plate za 31 odsto.

Mašinovođe u Nemačkoj zarađuju mesečno između 1.970 i 2.142 evra bruto. Sindikat zahteva da najniža plata za ovaj odgovoran posao iznosi barem 2.500 evra.

Ukoliko danas započeti štrajk ne bude doveo do željenog odgovora rukovodstva Nemačke železnice, GDL najavljuje neograničene štrajkove naglašavajući da za to "postoji odgovarajuće raspoloženje u bazi".

Najavljeno je da će posebno na istoku zemlje do subote raditi samo 10 do 15 odsto regionalnih vozova, teretni vozovi se uopšte ne upućuju u ovaj deo Nemačke, niti odatle polaze.

Uvođenjem vanrednih vozova i angažovanjem mašinovođa iz Austrije, Švajcarske i Češke Nemačka železnica će pokušati da umanji posledice štrajka.

Javno mnjenje i dalje uveliko podržava mašinovođe, uprkos tome što štrajkovi u neprilike dovode ljude koji vozom putuju na posao. Na porast podrške uticali su u velikoj meri i navodi štampe da je rukovodstvo Nemačke železnice u prošloj godini povećalo plate za 77 odsto.

U međuvremenu i političari sve oštrije kritikuju šefa Nemačke železnice Hartmuta Medorna zbog nepopustljivog držanja prema mašinovođama i traže da se on lično pobrine za okončanje spora.

Pri tome, prema procenama Nemačkog instituta za privredna istraživanja (DIW), svaki dan štrajka mašinovođa nacionalnu ekonomiju košta 25 miliona evra.

Danas su predstavnici vodećih privrednih udruženja pozvali da se što pre okonča tarifni spor na železnici u upozorili da će zaposleni u mnogim fabrikama u zemlji morati da pređu na skraćeno radno vreme, jer nije obezbeđena redovna dostava sirovina ili delova za proizvodnju.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.