OBNAVLJA SE LET BEOGRAD-PRIŠTINA Srbija ima bar dva razloga da to bude ŠTO PRE

Izvor: Blic, 08.Feb.2017, 16:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OBNAVLJA SE LET BEOGRAD-PRIŠTINA Srbija ima bar dva razloga da to bude ŠTO PRE

Vlada Srbije formirala je radnu grupu za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Balkanu, koja treba da nađe način za ponovno uspostavljanje civilne avio-linije Beograd-Priština, saznaje "Blic".

Drugim rečima, Beograd stvara preduslove da se u dijalogu sa pokrajinskim vlastima, nakon 18 godina, obnovi komercijalni avio-saobraćaj. Dijalog mora da se vodi i oko otvaranja vazdušnog prostora za civilni saobraćaj iznad Kosova i Metohije, koji je za Beograd zasad zatvoren, pa će >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ovo radno telo Vlade morati da se bavi i tim pitanjem. Treće pitanje koje će biti u nadležnosti ove radne grupe vezano je za ponovno postavljanje radara na Kopaoniku za vojne i civilne potrebe, koji je 1999. godine uklonjen. Ove ali i druge probleme koji se vezuju za normalizaciju vazdušnog saobraćaja sa srpske strane rešavaće radna grupa od 15 predstavnika svih relevantnih srpskih institucija, na čijem čelu je ministar odbrane Zoran Đorđević.

Izvor "Blica" iz Nemanjine 11 kaže da je reč o vrlo značajnim pitanjima koji će se sa Prištinom voditi pod nadzorom Brisela.

- Uspostavljanje vazdušnog saobraćaja sa Prištinom jeste deo briselskog sporazuma, ali moramo da vodimo računa da ne upadnemo u zamku Prištine da nam kroz ovo ne podmetne i pitanje vezano za kontrolu donjeg dela vazdušnog prostora, koje sa civilnim saobraćajem nema veze. Reč je o prostoru ispod 8.000 metara, koji je povezan sa na suverenitetom i teritorijalnim integritetom zemlje i o tome uopšte ne bi trebalo da razgovaramo, jer je za civilni saobraćaj važno otvaranje vazdušnog prostora iznad 8.700 metra. Treba da se zna da Beograd nije samo zbog briselskih obaveza zainteresovan za ovu vazdušnu liniju, već za tako nešto postoje i ozbiljni komercijalni razlozi - objašnjava naš sagovornik.

On dodaje da je ovaj let vrlo važan i za srpsku avio-kompaniju "Er Srbiju".

- Zbog velike albanske dijaspore, prištinski aerodrom interesantan je i kao mogućnost za finansijsku dobit jer sa njega godišnje poleti 1,3 miliona putnika. To je dobro tržište za njih, ali i za SMATSA, koja bi 2018. godine mogla da konkuriše za nadzor vazdušnih usluga na KiM, koje od 2013. obavlja mađarska kompanija - kaže naš izvor.

Dušan Janjić, analitičar i dobar poznavalac prištinsko-beogradskih odnosa, kaže za "Blic" da je ovo dobra vest.

- Priča s obnavljanjem avio-saobraćaja na relaciji Beograd - Priština je deo Briselskog sporazuma, ali to je i važno komercijalno pitanje kako za državu tako i za "Er Srbiju", a posebno njenog partnera "Etihad". Reč je o ozbiljnoj destinaciji gde velikom broju putnika može da se omogući direktan let za sve značajnije evropske i svetske metropole u kojima je smeštena albanska dijaspora. Vrlo je važno i pitanje kontrole neba i dobro je što će se i taj segment razmatrati, jer o njemu brigu vode Mađari - kaže Janjić.

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Avio-linija BG-PR na pomolu,"oprez da ne upadnemo u zamku"

Izvor: B92, 08.Feb.2017

Vlada Srbije formira radnu grupu za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Balkanu koja bi trebalo da nađe način i za uspostavljanje avio-linije Beograd-Priština..Komercijalna avio-linije Beograd-Priština ne postoji 18 godina. Inače, ovaj let dogovoren je i Briselskim sporazumom...Da li će srpski...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.