Javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Jan.2015, 06:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije saopštilo je da će 3. januara početi javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju koja će trajati do 3. februara 2015. godine.

Kako se navodi, učesnici u javnoj raspravi su svi predstavnici državnih organa i organizacija i druga zainteresovana lica.

Dodaje se da će po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija analizirati sve sugestije, predloge i primedbe učesnika >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << i sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi.

Jedan od razloga za donošenje zakona o oglašavanju, kako je navedeno na sajtu Ministarstva trgovine (www.mtt.gov.rs), je potreba za određenim propisanim pravilima kojima će se omogućiti objektivno isticanje razlika, a koje neće dovesti do narušavanja tržišne utakmice.

Navedeno je i da oglašavanje utiče na potrošače, njihovu mogućnost izbora i ekonomske odluke koje se donose u vezi sa kupovinom robe ili usluge.

Dodaje se i da je dosadašnji Zakon o oglašavanju bio prvi korak u uređivanju ove oblasti, ali da je nakon deset godina od njegove primene potrebno odgovoriti zahtevima prakse kao i dužnosti pravne harmonizacije sa aktuelnim regulativama EU iz te oblasti.

U Nacrtu zakona o oglašavanju piše da je nedopustivo oglašavanje kojim se primalac oglasne poruke dovodi u zabludu u pogledu cene robe, oglašavanjem navodne rasprodaje ili prividnog sniženja cene robe ili usluge, kao i u zabludu o stvarnoj vrednosti robe ili usluge obećanjem oglašivačkog poklona.

U oglasnoj poruci nije dozvoljeno upoređivanje ranije cene i važeće tekuće cene za istu robu ili uslugu, ako je ranija cena prividna ili na drugi način neistinito prikazana, odnosno ako nije postojala stvarna mogućnost nabavke po toj ceni.

Ističe se i da oglasna poruka koja upućuje na telefonski broj, odnosno korisnički servis za koji važi posebna tarifa, mora uočljivo, jasno i čitljivo da sadrži iznos te tarife, odnosno ukupne cene te usluge - uspostavljanje poziva i tarifiranje u minuti.

Radnu grupu za Nacrt zakona o oglašavanju, koju je formiralo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija čine predstavnici grupacije oglašivača i marketinških agencija pri Privrednoj komori Srbije, Međunarodne asocijacije oglašivača (IAA), udruženja potrošača, Asocijacije medija, stručnjaci za medijsko pravo, kao i predstavnici samog ministarstva.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.