Trijumf „Fausta“ u Veneciji

Izvor: Vostok.rs, 12.Sep.2011, 09:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trijumf „Fausta“ u Veneciji

12.09.2011. -

Film ruskog reditelja Aleksandra Sokurova je dočekao svoj zvezdani trenutak. Osvojio je „Zlatnog lava", glavnu nagradu Venecijanskog filmskog festivala, najstarije od svih najprestižnijih filmskih smotri. Sokurov je zamislio „Fausta" još pre 30 godina, a završio ga pre samog otvaranja festivala.

Konkursni program ove godine je bio neverovatno jak. Ali osnovni favoriti, izuzev Sokurova, su neočekivano ostali bez nagrada.

Žiri je jednoglasno >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << doneo odluku da se glavna nagrada dodeli „Faustu", rekao je predsednik žirija 68.filmskog festivala u Veneciji, holivudski reditelj Daren Aronofski. I dodao: to je jedan od onih filmova koji zauvek menjaju čoveka koji ga je gledao.

Aleksandar Sokurov nije krio svoja osećanja:

Naravno da sam uzbuđen. Zlatni lav je tako mali, a tako dugačak put sam mora da prođem, da bi na kraju bio u mojim rukama. Moram reći da sam srećan što živim za film, i što se svi mi volimo i možemo da razumemo jedno drugog.

Pobeda u Veneciji je važan događaj za ruski film i za Aleksandra Sokurova, koji baš nije imao sreće sa nagradama na festivalima. Režiser čije je ime Evropska filmska akademija unela u spisak sto najboljih režisera sveta, napuštao je bez nagrade Berlin, Kan, prema njemu su bili nemilosrdni čak i domaći filmski festivali. Kako kažu kritičari, te situacije govore ipak više o samim festivalima, nego o majstorima zanata.

„Faust" je u Veneciji izazvao ovacije, rekao je u intervjuu Glasu Rusije očevidac, jedan od glavnih ruskih filmskih kritičara Valerij Kičin:

Film su gledali u apsolutnoj tišini, i što se retko dešava, aplauz na kraju se nije zaustavljao sve dok je prolazila veoma dugačka odjavna špica. Trijumf je ogroman, i ja smatram, zaslužen. Tetralogija Sokurova – to je grandiozno delo o ljudima na vlasti, o pogubnoj snazi vlasti.

Prvi film tetralogije o prirodi vlasti – „Moloh" posvećen je Hitleru, drugi – „Taurus" – Lenjinu, treći – „Sunce" – japanskom imperatoru Horohito.

„Faust" Sokurova nije ekranizacija besmrtnog dela Getea, već filozofsko istraživanje motiva tragedije. U filmu Sokurova Mefistofel je predstavljen kao istiniti lik. Postoji Bog i postoji čovek. A đavo je pozorišna izmišljotina, smatra filmski reditelj. Faus, Lenjin, Hirohito i Hitler su živi ljudi. A mi smo u nekoj meri saučesnici njihovih dela.

U filmu pobedniku Venecijanskog festivala sve je savršeno, smatra Valerij Kičin:

Fantastičan je rad snimatelja, i kompozitora Andreja Sigle. To je divan spoj muzičkih asocijacija srednjevekovne muzike i Vagnera, Malera, Čajkovskog. Faust Sokurova je cinik i utilitarista, stvorenje postsovjetskog vremena, kada ljudi zbog ideje idu po leševima, cinično smatrajući da samo oni znaju kako prepraviti svet.

Faust je uspešan primer evropske kulturne saradnje. Kako je rekao Sokurov, na filmu su radili ljudi 38 različitih nacionalnosti. Za snimanje u blizini Praga je podignut celi grad. Ulogu Fausta je odigrao nemački pozorišni glumac Johanes Cejler. Mefistofela je odglumio ruski pantomimičar i glumac Anton Adasinski.

Direktno iz Venecije „Faust" prelazi na filmski festival u Torontu.

Izvor: Golos Rossii, foto: EPA

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.