Stabilizovano poslovanje komunalnih preduzeća u Kragujevcu

Izvor: Kragujevac.rs, 30.Sep.2016, 17:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stabilizovano poslovanje komunalnih preduzeća u Kragujevcu

Zahvaljujući subvencijama osnivača, uštedama i racionalizaciji javno - komunalna preduzeća u Kragujevcu polako stabilizuju svoje poslovanje - zaključak je Gradskog veća koje je danas razmatralo finansijske izveštaje za 2015. godinu i izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja za prvih šest meseci tekuće godine svih komunalnih preduzeća u gradu.

JKP ''Čistoća'' je uspelo da pokrije kompletan gubitak iz 2014. godine od 105 miliona dinara, preduzeće je danas finansijski >> Pročitaj celu vest na sajtu Kragujevac.rs << stabilno i na dobrom putu da reši jedan od najvećih problema, a to je zastarela mehanizacija.

Finansijski izveštaji pokazuju da je stanje u ''Čistoći'' sve bolje, pozitivnom rezultatu doprinelo je i to što je grad veliki deo svojih obaveza platio u 2015. godini, a reč je o obavezama koje su nastale u prethodnim godinama. Ono što je očigledno, istakao je gradonačelnik Radomir Nikolić, to je povremeno veoma loša situacija kada je održavanje higijene u pitanju.

Zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, prema rečima direktora Radosava Matića, situacija će biti stabilizovana do kraja godine. ''Čistoća'' je već potpisala predugovore za isporuku 1900 kontejnera i 3200 kanti, a tokom naredne nedelje biće potpisan predugovor za isporuku deset specijalizovanih kamiona. S obzirom na to da kamioni nisu iz najskuplje kategorije, ''Čistoća'' će razliku u odobrenim sredstvima iskoristiti za nabavku još dva kamiona smećara.

''Parking servis'' je u 2015. godini ostvario dobitak od 21 milion dinara i tako pokrio gubitak iz 2011. godine. ''Parking servis'' danas smanjuje obaveze prema dobavljačima, nije koristio subvencije grada , izmirio je sve obaveze prema zaposlenima i iz sopstvenih sredstava obezbedio je isplatu otpremnina.

Poslovanje je stabilizovano i u ''Gradskim tržnicama'' koje zahvaljujući subvencijama osnivača uspevaju da uvećavaju prihod, ali je neophodno kreditno zaduženje za konsolidaciju kao i smanjenje broja zaposlenih. U najtežoj situaciji su, kako se danas čulo, Gradska groblja. Preduzeće je postiglo stabilnost na mesečnom nivou, ali nasleđeni dug od 130 miliona i dalje koči firmu. Ono što je, prema rečima Radomira Nikolića najveći problem, jeste činjenica da je finansijska stabilnost postignuta zahvaljujući visokim cenama usluga koje to preduće pruža. Građani nažalost plaćaju teret glomaznog sistema i obaveza iz prethodnog perioda. U tom kolektivu u toku je izjašnjavanje radnika za sporazumni raskid radnog odnosa. Od 104 zaposlena na neodređeno vreme čak 50 posto su administrativni radnici. Grad će, rekao je Nikolić, morati da pronađe sredstva da pomogne dalju konsolidaciju tog preduzeća.

U narednom periodu grad će posebnu pažnju pokloniti i JKP ''Zelenilo'' koje u ovom trenutku uredno izmiruje zarade i nema nikakve reprograme, ali zbog loše postavljenog sistema troškovi prevazilaze prihode, iako je broj zaposlenih sa 70 smanjen na 50 radnika.

Broj zaposlenih smanjilo je i preduzeće ''Vodovod i kanalizacija''. Umesto 730 danas u tom klektivu radi 674. Međutim, za prvih šest meseci ostvaren je gubitak od 25 miliona dinara. Iako su svi troškovi svedeni na minimum, likvidnost je otežana zbog loše naplate.

Umesto da ''Vodovod'' zarađuje od širenja mreže, morao je da trpi jer je grad bio prinuđen da subvencioniše redovno poslovanje na uštrb podizanja kvaliteta života građana, kazao je gradonačelnik Nikolić.U svakom slučaju stabilizacija poslovanja javno komunalnih preduzeća najbolja je slika šta se u gradu dešava i kako se upravlja gradskim finansijama. Svi izveštaji o poslovanju upućeni su odbornicima Skupštine grada na razmatranje i odlučivanje.

Inače, na današnjoj sednici Gradsko veće dalo je saglasnost ''Čistoći'' i ''Parknig servisu'' da do 30. novembra produže Ugovore o radu sa zaposlenima koji su privremeno upućeni iz ''Niskogradnje''.

Na današnjoj sednici utvrđen je i predlog odluke o pristupanju izradi Programa lokalnog ekonomskog razvoja grada za 2017. godinu radi stvaranja povoljnog poslovnog okruženja za privlačenje domaćih i stranih investicija što će doprineti pozicioniranju Kragujevca kao poželjne sredine za poslovanje i život.

Pored toga, Gradsko veće je utvrdio i predlog odluke o pristupanju izradi Programa energetske efikasnosti za period 2017 - 2020. godina u skladu sa Strategijom razvoja energetike i akcionim planom za energetsku efikasnost Republike Srbije.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na Kragujevac.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kragujevac.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kragujevac.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.