
Jutjub ili Youtube je popularna mrežna usluga za razmenu video snimaka na kojoj korisnici mogu postavljati, pregledavati, i ocenjivati video zapise. Za postavljanje sadržaja potrebna je registracija, dok za pregledavanje nije, osim sadržaja koji nije primeren za osobe mlađe od 18 godina. Prema pravilima korišćenja, korisnici mogu da postavljaju vlastite originalne snimke koje imaju dopuštenje vlasnika autorskih prava, dok je zabranjeno postavljanje pornografskog sadržaja, nasilja, sadržaja koji podržava kriminalne radnje, i sadržaje s ciljem klevete i sramoćenja.
Jutjub zadržava pravo na korišćenje, menjanje, i brisanje postavljenog materijala. Jutjub je internet portal za prezentovanje video materijala različite dužine i sadržaja. Osnovan je u februaru 2005. godine od strane tri čoveka, bivših radnika Pajpala. 15. februara 2005. godine je izvršena registracija domena, u narednim mesecima se radilo na razvoju platforme, a prvi video pod nazivom Mi at d zoo je postavljen 23. aprila 2005. godine od strane jednog od osnivača firme. Od 2006. godine kompanija je u vlasništvu Gugle.
Na jutjubu se mogu naći kratki klipovi, spotovi pesama, trejleri filmova, kao i celi filmovi svih žanra sa prevodom i bez prevoda, sinhronizovani i nesinhronizovani, televizijske emisije, materijal za učenje, prenosi sportskih dešavanja, i sve ono što je u formi video zapisa. Materijal na sajtu se može gledati bez prethodnog pravljenja profila i kreiranja. Postavljanje ili kačenje materijala moguće je jedino u okviru svog profila koji pruža više pogodnosti i za koji je potrebna registracija. Poslednjih godina jutjub je postao svojevrsni marketinški medij. Pored individualnih korisničkih naloga platformu koriste i kompanije kao i medijske korporacije kroz saradnju sa jutjub partnerskim programom koji deo svog video materijala dodaju na svoje profile.
Na jutjub platformi su posebno popularni vlogovi. Vlogovi su video zapisi koji najčešće prave pojedini ljudi i blogeri širom sveta. Koriste ih za samopromociju i promociju svog rada, razmišljanja ili jednostavno služe za ubijanje dosade. Jedan od najvažnijih segmenata internet kulture i jedna od najposećenijih internet stranica, poznati jutjub je obeležio 17 godina svog postojanja, a osnovala su ga tri bivša radnika kompanije Pajpal i potom je sledeće godine Gugl objavio da je istu kompaniju kupio za 1,65 milijardi dolara.
Na toj ogromnoj online video platformi svakog minuta se objavi 300 sati video materijala svih vrsta, od muzike i zanimljivosti, do saveta, vesti, tv emisija, i ličnih iskustava. Skoro da ne postoji reč koja se ukucati a da broj rezultata bude nula. Ukoliko neko želi da nauči da svira gitaru, da se pravilno našminka ili obuče, da prespoji računare dovoljno je da ukuca traženje na jutjub i pronaći će prava uputstva za sve što ga zanima.
Kroz sve ove godine postojanja ovaj servis je prešao okvire samo zabavnog karaktera, i slobodno se može reći da je svojevrsna platforma koja na različite načine povezuje, informiše i inspiriše ljude.
Jutjub je osnovan u nameri da omogući milijardama ljudi da otkriju, gledaju, i dele prvobitne kreirane video klipove. Jutjub predstavlja forum za ljude pomoću kog mogu da se povežu, informišu i inspirišu druge ljude širom sveta. Jutjub deluje kao platforma za distribuciju originalnih kreatora sadržaja i velikih i malih oglašivača. Na jutjub mogu se postaviti putem interneta i na druge sajtove, mobilne telefone, mejlove i stranice sadržaji razni.
Svako može da gleda video snimke. Ljudi mogu da vide iz prve ruke snimke aktuelnih događaja, mogu da pronađu snimke o svom hobiju i interesovanjima, da otkriju nove duhovitosti i i specifične video materijale. Sve više ljudi snima svoje posebne trenutke, a jutjub ih ohrabruje da postanu reporteri budućnosti.
Jutjub je sa svojim jednostavnim interfejsom omogućio svakom korisniku interneta da postavi video zapis, koji gledaoci širom celog sveta mogu da pronađu u roku od nekoliko sekundi, i gledaju kad god požele. Jutjub je danas zahvaljujući velikoj tematskoj pokrivenosti, postao jedan od najvažnijih elemenata internet kulture.
YouTube prestaje da šalje podatke za Billboard top-liste
Balkanrock.com Balkanrock.com YouTube prestaje da šalje podatke za Billboard top-liste YouTube prestaje da šalje podatke za Billboard top-liste 20.12.2025 YouTube, jedna od najvećih muzičkih striming platformi na svetu, najavio je da više neće dostavljati podatke za američke top-liste magazina Billboard. Platforma će prestati...
Izvor: BalkanRock.com, 20.Dec.2025, 08:22
Holivud se seli na internet: YouTube postaje ekskluzivni dom Oskara
U potezu koji označava kraj jedne ere i početak nove za Holivud, Akademija filmske umjetnosti i nauke (AMPAS)...
Izvor: Nezavisne Novine, 19.Dec.2025, 12:32
3 drogerijska mat pudera koji daju prirodnu završnicu bez sjaja
Sredinu 2010-ih godina je obeležio potpuno matirani izgled. U eri beauty content kreatora koji su bili popularni na Youtube mreži, svakodnevno smo slušali o novim proizvodima koji će sprečiti prosijavanje. Tada smo otišli toliko daleko, da ne samo da nije dolazilo do takvog efekta, već je prašnjavi izgled posato svakodnevnica. Osim toga, cela rutina je podrazumevala ne samo mnogo koraka, već i bespotrebnu količinu proizvoda. Srećom, današnje verzije su mnogo više forgiving, a mat odavno...
Izvor: Lepota i zdravlje, 18.Dec.2025, 18:35
Dodela Oskara će od 2029. biti emitovana na Jutjubu
Dodela Oskara, jedan od najprestižnijih televizijskih događaja, od 2029. godine seli se sa televizije ABC na Jutjub, saopštila je Američka akademija filmskih umetnosti i nauka.
Izvor: Radio 021, 18.Dec.2025
Dodela Oskara od 2029. godine na Jutjubu
Dodela Oskara, jedan od najprestižnijih televizijskih događaja, od 2029. godine seli se sa televizije ABC na Jutjub, saopštila je danas Američka akademija filmskih umetnosti i nauka.
Izvor: NoviMagazin.rs, 17.Dec.2025, 22:44
NUNS: Nove pretnje Marku Vidojkoviću i Nenadu Kulačinu, hitno sankcionisati odgovorne
BEOGRAD. Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije osuđuje nove pretnje upućene Marku Vidojkoviću i Nenadu Kulačinu, autorima i voditeljima emisije „Dobar, loš, zao“, koje su upućene putem Jutjub naloga emisije.. Prema dostupnim informacijama, korisnik naloga „rajkokomlenac8474“ ostavio je komentar preteće sadržine: „Za ove budale metak i bombice“. NUNS ocenjuje da ovakve poruke predstavljaju direktan poziv na nasilje i ozbiljno ugrožavaju...
Izvor: JUGpress.com, 17.Dec.2025
ANEM ALARM: Prijavljena nova pretnja Marku Vidojkoviću, Nenadu Kulačinuali i gostima emisije „Dobar, loš, zao”
BEOGRAD. Posle više pretnji koje su Vidojković i Kulačin dobili tokom vikenda putem Fejsbuk naloga, dobili su i pretnju koja je upućena njima i njihovim gostima na Jutjub nalogu emisije. “Dobar, loš, zao”. Pretnja je stigla sa naloga @rajkokomlenac8474 koja je upućena sledećim. rečima: „Za ove budale metak i bombice”. I ova pretnja, kao i sve prethodne, prijavljena je Tužilaštvu za. visokotehnološki kriminal.
Izvor: JUGpress.com, 17.Dec.2025







