Izvor: Kolektiv.co.rs, 27.Jun.2014, 16:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Probom transportera završena sanacija transportnog sistema u RBM-u

Proradila „žila kucavica“ rudnika     Posle 13,5 godina pokrenuti delovi Transportnog sistema koji će RBM-u omogućiti brže raskrivanje ležišta. – Probni rad “na prazno” počinje 7. jula, a punim kapacitetom već krajem jula. – Radom u sopstvenoj režiji zaposleni u RBM-u uz pomoć kolega iz RBB-a ostvarili veliku uštedu RBM. – U Rudniku bakra Majdanpek 26. juna obavljena je prva proba transportera na Transportnom sistemu 1, “žili kucavici” Rudnika bakra Majdanpek i projektu čijom realizacijom treba da se višestruko ubrza raskrivanje rudnih ležišta, što je jedan od najvažnijih zadataka. Nakon 13,5 godina, koliko nije radio zbog paljevine, prvo puštanje u rad transportera 2504, koji predstavlja najosetljiviji i najvažniji deo transportnog sistema, pokazalo je da je posao dobro obavljen i da “na prazno”, bez opterećenja, savršeno funkcioniše. Reč je o delu sistema koji bi u perspektivi trebalo da prenosi 6.000 tona jalovine na sat, što će majdanpečkim rudarima ubrzati i učiniti jeftinijim put do rudnih ležišta Južnog revira. Branislav Tomić, direktor RBM-a, ne krije zadovoljstvo zbog dobro i na vreme obavljenog posla. Vulkanizeri Rudnika bakra Majdanpek dali su veliki doprinos u sanaciji najtežeg i najosetljivijeg dela, onog koji prolazi kroz tunel. Mišo Racić, poslovođa održavanja transportnog sistema i traka, stekao je dragoceno iskustvo na ovim poslovima još prilikom prvog postavljanja trake pre tri decenije, kada je postavljena traka japanskog proizvođača. To iskustvo primenio je i sada postavljanjem trake koja je stigla iz Poljske. Zoran Popović, poslovođa elektroodržavanja RBM-a, objašnjava da je zajedno sa grupom od osam električara bio angažovan na postavljanju kablova po regalu bez kojih traka nije mogla da se pokrene. -Vidite i sami krunu našeg višemesečnog rada – kaže dipl.inž. Dušan Petrović iz tima za razvoj RBM-a koji je vodio ekipu za sanaciju Transportnog sistema 1. – Počelo je, da podsetim, još zimus sanacijom tunela. Građevinski radovi su, iako usred zime, obavljeni kvalitetno zahvaljujući radnicima RBB-a kojima je pomogla i ekipa naših radnika i tako smo uštedeli velika sredstva. Same drobilice nisu remontovane zato što nije bilo potrebno. Posle osposobljavanja ovog transportera narednih dana će biti obavljeno testiranje ostalih komponenti sistema, transportnih traka, dodavača, odlagača sa transportnom trakom 2507 koji je sa starom opremom u koju nije mnogo ulagano. Tek proverom tih komponenti transportnog sistema biće poznato šta još možda treba doraditi na tim starijim delovima, ali se veruje da će rokovi biti ispoštovani i da će transportni sistem već od jula raditi punim kapacitetom. Konačan finansijski izveštaj će tek pokazati koliko je ova sanacija koštala, ali je već sada poznato da su radom u sopstvenoj režiji zaposleni u RBM-u, uz veliku pomoć ekipa iz RBB-a, uštedeli stotine hiljada evra.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Povezane vesti

Posle skoro 14 godina osposobili transportnu traku za prevoz 6.000 tona rude

Izvor: Blic, 28.Jun.2014, 13:29

Nakon više od jedne decenije radnici Rudnika bakra Majdanpek pokrenuli su deo Transportnog sistema, koji će im omogućiti brže raskrivanje ležišta i transport oko 6.000 tona rude. Ovaj deo transportnog sistema nije bio u funkciji zbog brojnih paljevina, ali su majdanpečki rudari danonoćnim radom...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.