Izvor: Soko-zabava.info, 26.Dec.2023, 18:50

Parfem i osobine ličnosti – gde je veza

Jeste li razmišljali ikada kakve veze ima vrsta parfema sa nečijim osobinama, odnosno celokupnom ličnošću? Hajde da se osvrnemo na reklame za parfeme koje su svuda oko nas – u svakoj se poziva na neku osobinu: zavodljivost, odvažnost, jedinstvenost, ekscentričnosti i tako dalje.

Dakle, nešto što mogu već biti nečije osobine i nešto što su osobine koje bismo želeli da razvijemo. Bilo kako bilo, ima tu neka, za psihologe, i ne tako tajna veza, već vrlo očekivana i sa njihove >> Pročitaj celu vest na sajtu Soko-zabava.info << tačke gledišta objašnjiva.

Ako ste nekada bili u prilici da kupujete parfem kao poklon, prodavac bi vas obično nešto više pitao o toj osobi koja ga kupuje. I to ne samo kakve parfeme voli, nego i nešto više o njenim osobinama.

Kako se velika pažnja posvećuje izboru parfema, a on je nešto što se koristi svakog dana, nije ni čudo što su postali tako vezani i za nas same. Svojim parfemom ostavljamo utisak na druge, bilo da se radi o privatnom ili poslovnom okruženju.

Nije ovo jedna od onih priča – recite kakav parfem koristite pa ćemo vam reći ko ste. U pitanju su pre svega istraživanja u kojima se došlo do nekih rezultata koji govore da je izbor parfema zaista u vezi sa ličnošću. Tako su se i neki karakteri i osobine grupisali kao što se grupišu parfemi prema notama koje u njima preovlađuju.

Neki od zaključaka su, recimo, da se cvetni mirisi povezuju sa druželjubivim osobama, koje su timski igrači i koje su vesele prirode. Drvenaste note, za koje se odlučuju muškarci češće nego žene, i koji su glavni izbor kada su u pitanju muški parfemi, govore o tome da je onaj ko odabere takav parfem spada u osobe koje su pouzdane i stabilne. Vodeni mirisi, koji su karakteristični po svojoj svežini, vezuju se za one koji su ležerniji, ali isto tako i za intelektualce, sportski nastrojene i spontane ljude.

Citrusni parfemi pružaju utisak svežine, čistote i oštrine, podjednako su i za muškarce i za žene – kod žena se citrusne note povezuju sa ženstvenošću i luckastošću, a kod muškaraca sa energičnošću. I još dve grupe, a to su voćni parfemi –za one koji vole da budu u centru pažnje i optimiste, kao i orijentalni parfemi za hedoniste, originalne i pomalo impulsivne ljude.

Marketinški stručnjaci se često služe ovom vezom kada osmišljavaju kampanju za neki parfem. Kako je svaki parfem povezan sa nekom poznatom ličnošću koja je promoter tog parfema i njegovo zaštitno lice, neretko se poziva na njihove osobine, ili čak, ako je glumac u pitanju, osobine nekog lika koga tumače.

Na neki način se ljudi preko parfema poistovećuju sa poznatima i njihovim osobinama, koje smatraju poželjnim i koje bi voleli da steknu. A neki se jednostavno u određenim parfemima prepoznaju – kao da su pravljeni baš za njih. Svako ima neki svoj ukus, a taj ukus upravo od naših osobina i zavisi ili je u čvrstoj vezi.

Nastavak na Soko-zabava.info...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Soko-zabava.info. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Soko-zabava.info. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.