Nova metalurška postrojenja i u junu radila stabilno

Izvor: Kolektiv.co.rs, 30.Jun.2016, 14:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova metalurška postrojenja i u junu radila stabilno

Posebna pažnja preventivnom održavanju   Dobro planiranje je ključ uspeha sigurnog i bezbednog rada agregata u narednom periodu – rekao je Boban Todorović, direktor TIR-a. – Očekuje se da topioničari završe juni sa 5.500 tona anoda, a elektrolizeri sa 4.400 tona katoda. – „Sumporaši“ produkuju i po 1.100 tona kiseline dnevno TIR. – Za 26 dana juna Topionica je primila ukupno 22.303 tone vlažnog koncentrata bakra, sa 3.824 tone „crvenog“ metala. Od ukupne količine dopremljene sirovine, 10.140 tona stiglo je iz Flotacije „Veliki Krivelj“ (sa 1.356 tona bakra), 4.216 tona iz Flotacije Rudnika bakra Majdanpek (818 tona), 1.500 tona iz Flotacije Bor – koncentrat iz Jame i šljake (240 tona), kao i 6.447 tona iz uvoza (1.410 tona). Topionica je za to vreme preradila 24.466 tona suvog koncentrata (1.050 tona dnevno) i pretopila 800 tona retura, a proizvela je 7.024 tone bakrenca, odnosno 4.700 tona anodnog bakra (180 tona, u proseku, dnevno). Kako se očekuje, topioničari će na kraju ovog meseca zabeležiti proizvodni bilans od 5.500 tona anodnog bakra. U bedingu ovih dana ima oko 3.100 tona šarže, odnosno 630 tona metala u koncentratu. – Početkom juna Topionica je stajala četiri dana. Zastoj je iskorišćen za osposobljavanje elektrostatičkog filtera u novoj topionici, kao i za redovan pregled u topionici i fabrici sumporne kiseline. Nova postrojenja rade stabilno, a posebnu pažnju posvećujemo preventivnim pregledima i preventivnom održavanju, jer je dobro planiranje ključ uspeha sigurnog i bezbednog rada agregata u narednom periodu. Takođe ćemo često kontrolisati i obučenost radnika, kao i korišćenje zaštitnih sredstava. Neće biti dozvoljen pristup i rad radnicima bez propisane zaštitne opreme. Akcenat ćemo staviti i na praćenje dolaska i odlaska sa radnog mesta, naročito ona definisana sa posebnim rizikom, jer ne želimo da dođe do povređivanja radnika na putu od kapije do njihovih radnih mesta. Želimo da održimo dobru radnu i tehnološku disciplinu, čistoću radnih mesta, kao i radne sredine koja je sada na visokom nivou o čemu svedoče i brojni zeleni travnjaci u krugu preduzeća – rekao je Boban Todorović, direktor TIR-a. FSK je stabilnim radom, u granicama projektovanih tehnoloških parametara, uspešno „pratila“ rad Topionice i produkovala i po 1.100 tona sumporne kiseline dnevno (oko 19.000 tona mesečno). U skladištu se nalazi 5.000 tona kiseline koja se svakodnevno otprema potrošačima u zemlji i inostranstvu. Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda (u sastavu FSK-a), takođe radi dobro, i u narednih desetak dana očekuje se završetak druge kasete za skladištenje mulja iz ovog postrojenja. Elektroliza je za 26 dana juna, sa 535 ćelija u radu, dala 3.900 tona katodnog bakra, a očekuje se da prvi letnji mesec završi sa 4.400 tona „crvenog“ metala, i to odličnog kvaliteta. Todorović je posebno pohvalio radnike Elektrolizine RJ Elektrolitička rafinacija bakra zbog izuzetnog truda koji ulažu, posebno u letnjim mesecima, kako bi održali proizvodnju u planiranim granicama. RJ Regeneracija produkuje oko 60 tona plavog kamena mesečno koji se neprestano plasira tradicionalnim kupcima (ovih dana nema zaliha gotovog proizvoda). U Fabrici bakarne žice potpuno je uposlen pogon sinter-metalurških proizvoda, a očekuje se da uskoro dobije licencu koja bi mu omogućila rad i za inostrano tržište. Prerada metala izrađuje specijalne delove za rudnike i druga postrojenja. Uslužni pogoni TIR-a uspešno su obavili svoje zadatke. Energana je zadovoljila potrebe za svim energentima tehnološkog procesa dobijanja bakra u Topionici, Fabrici sumporne kiseline i Elektrolizi (grejanje elektrolita). Todorović je ponovo apelovao da se, zbog predstojećih toplih dana, i ubuduće maksimalno vodi računa o racionalnoj potrošnji tehnološke vode (nivo Borskog jezera je ovih dana 25 centimetra ispod preliva). Transport TIR-a, sa svom raspoloživom opremom i visokim stepenom njene ispravnosti, u drumskom saobraćaju prevezao je sve količine topioničke šljake i koncentrata, a u železničkom koncentrata i sumporne kiseline. Zbog visokih temperatura, otežani su uslovi rada, ali se zadaci obavljaju u skladu sa predviđenim planovima.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.