Dva specijalna kamiona za prevoz šljake stigla u RTB

Izvor: Kolektiv.co.rs, 04.Jul.2015, 10:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dva specijalna kamiona za prevoz šljake stigla u RTB

Start za nedelju dana  Nosivost ovih namenski konstruisanih transportera (sa nosačima za lonce i duplim komandama) iznosi 70 tona, koliko najviše može da teži lonac napunjen šljakom iz fleš-peći ili konvertora koju će odvoziti na hlađenje i pripremu za dalju doradu u flotaciji TIR. – Danas počinje obuka vozača i ljudi koji će održavati specijalne kamione neobične konstrukcije upravo pristigle iz Juže Koreje u krug RTB-a. Oni će služiti za prevoz šljake od fleš-peći i konvertora do mesta njenog hlađenja, odnosno pripreme za kasniju doradu u flotaciji. Nosivost kamiona je 70 tona, što je zapravo težina lonca (imeđu 20 i 25 tona) napunjenog sa 40 do 45 tona šljake, a njihova konstrukcija je podešena za jednostavan utovar i prevoz užarenog tereta. Imaju hvatače za lonce i duple komande (dva volana), čime se smanjuje potreba za manevrisanjem. Lonci su zapremine 15 kubnih metara, postavljaju se ispod dva otvora za istakanje šljake na fleš-peći, naizmenično dovoze, pune i odvoze. Tim loncima odvoziće se i konvertorska šljaka malo bogatija bakrom, ali se ni ona neće prosipati, kao dosad, već će se u njima hladiti (najpre na vazduhu, a potom vodenim sprejom). – Preko nemačke firme „RHC“ za potrebe nove topionice ugovorena su dva kamiona i 65 lonaca – objasnio nam je Dragan Marinković, direktor ovog velikog ekonomsko-ekološkog projekta koji je nakon tri godine gradnje okončan krajem prošle godine i upravo se uhodava. – Lonci su isporučeni iz Kine, a kamioni koji će ih voziti proizvedeni su u Južnoj Koreji. U toku je carinjenje kamiona po ubrzanom postupku, stigli su i serviseri koji će obučiti naše ljude da upravljaju i održavaju te transportere. Podsetimo da je RTB dosad, zbog kašnjenja ove isporuke, šljaku odvozio železnicom na deponiju, uz upotrebu mobilne dizalice i kolica koja su napravljena za te potrebe da bi se postigao veći kapacitet. Šljaka je ispuštana samo na jednom otvoru peći, a sada će moći na oba i malo većim kapacitetom tako da to više ne sme biti uslov za ograničenje količina koje se tope. Drugim rečima, nova linija topljenja moći će da radi punim kapacitetom. Obuku će pohađati više od deset naših ljudi jer osmorici će posao biti vožnja tih kamiona (tri smene, plus dvojica u rezervi) dok će nekolicina brinuti o održavanju i servisiranju ovih vozila punih elektronike i hidraulike. Sredinom naredne nedelje stižu i trojica operatera koji će pomoći našim ljudima da savladaju rukovanje ovim neobičnim mašinama. Marinković naglašava da se kamionima može ostvariti mnogo veći kapacitet prevoza šljake, a time i topljenja. Podseća i da je šljaka iz novih procesa (koji su brzi) mnogo bogatija bakrom, pa mora obavezno da se doradi da bi se dobila ugovorena iskorišćenja (98,5 odsto, do blistera). – U šljakama iz novih procesa topljenja i konvertorovanja mobilisano je šest do sedam odsto bakra – kaže Marinković. – To znači da moraju dodatno da se tretiraju, a mi smo izabrali da to činimo flotiranjem. Šljaka iz fleš-peći sada sadrži (prosečno) oko 1,4 odsto bakra, sa konvertora malo više. Mešavina jedne i druge ide na preradu u borsku flotaciju gde je u međuvremenu izgrađena čitava nova linija sa vertiklanim mlinom za domeljavanje. Tamo se iz šljake dobija koncentrat koji se ponovo prerađuje u fleš-peći. Tokom dva tri dana hlađenja u loncu postoje uslovi da se na njegovom dnu formira i takozvano jaje, odnosno masa bogatija bakrom. Kao hladan materijal, ona direktno ide u konvertor. Na ovaj način – hlađenjem u loncima – ostvaruju se najbolja iskorišćenja jer nema gubitaka, nema prosipanja, sva masa je tu.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.