![Ford Mustang doživeo fijasko na testu bezbednosti](https://static.vesti.rs/slike-4/Ford-Mustang-doziveo-fijasko-na-testu-bezbednosti.jpg)
Izvor: B92, 27.Jan.2017, 11:24 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ford Mustang doživeo fijasko na testu bezbednosti
Američki automobil osvojio je samo 2 od maksimalno mogućih 5 zvezdica na najnovijem EuroNCAP "kreš testu".
Među prvim modelima koji su u 2017. podvrgnuti testu od strane nezavisne organizacije EuroNCAP, koja se bavi ispitivanjem bezbednosti najnovijih modela automobila na evropskom tržištu, našao se Ford Mustang.
Inače, Ford je 2015. odlučio da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << prvi put zvanično plasira svoj legendarni model u Evropi, nakon više od pola veka od lansiranja prve generacije Mustanga u SAD. Automobil je u međuvremenu stigao u većinu evropskih zemalja, a početkom ove godine i na neizbežni EuroNCAP test bezbednosti, gde se nije proslavio.
Naime, retko se dešava da jedan model na ovom testu bude ocenjen sa samo 2 zvezdice. U poslednje tri godine, ovako loš rezultat ostvarila je samo još Lancia Ypsilon (2015.). Postavlja se pitanje šta je dovelo do toga da Mustang završi test sa svega 2 zvezdice?
Kada se pogledaju rezultati po oblastima, vidi se da je automobil samo na polju zaštite pešaka ocenjen u rangu sa drugim modelima koji su testirani (imao je skor od 64%). Za bezbednost odraslih putnika sakupio je 72 od mogućih 100 procenata, što nije toliko loše, ali je ispod proseka kada se pogledaju rezultati ostalih ispitivanih vozila.
Oblasti u kojima je Mustang najgore prošao i koje su najveći uzrok ovako niske ocene su bezbednost dece-putnika (samo 32%) i bezbednosni sistemi asistencije (svega 16%).
U svom izveštaju EuroNCAP izražava "zabrinutost za bezbednost odraslih i dece-putnika u slučaju sudara", kao i brigu zbog nedostatka bezbednosne opreme "koja je uobičajena kod modela na evropskom tržištu".
Konkretno, prilikom "kreš testova" registrovano je da se vazdušni jastuci vozača i suvozača "ne naduvaju u dovoljnoj meri da bi mogli da potpuno zaštite njihova tela prilikom frontalnog sudara". Kada su u pitanju zadnja sedišta automobila, EuroNCAP zamera Fordu nedostatak predzatezača sigurnosnih pojaseva, što može dovesti do toga da u slučaju sudara putnik sklizne nadole i doživi povrede u predelu abdomena.
Što se tiče bezbednosti dece, EuroNCAP navodi da prilikom bočnog sudara, glava deteta-putnika nije bila potpuno zaštićena nakon aktiviranja vazdušne zavese, te da je došla u kontakt sa enterijerom automobila.
Na kraju, najlošiji rezultat zabeležen je na polju elektronskih sistem asistencije koji svojim delovanjem treba da doprinesu većoj bezbednosti vozača i putnika, ali i pešaka. EuroNCAP je zamerio Fordu što u model za evropsko tržište nije ugradio neke sisteme koji su dostupni kupcima u Severnoj Americi, gde je Mustang prošao sasvim dobro na tamošnjem, takođe veoma zahtevnom "kreš testu", koji sprovodi američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS).
Ako je nešto pozitivno u svemu ovome, Ford je EuroNCAP-u najavio da će od maja 2017, umesto aktuelnog Mustanga koji je na evropskom tržištu od 2015. godine, u Evropi početi da prodaje unapređenu verziju opremljenu nedostajućim sistemima asistencije.
Taj model imaće Pre Collision Assist sistem (sa funkcijama Pedestrian Detection, Forward Collision Warning i Autonomous Emergency Braking). Ove tehnologije upozoravaju vozača na mogući frontalni sudar ili prisustvo pešaka na kolovozu, a ako vozač ne reaguje, automobil automatski koči umesto nejga.
Takođe, Ford će model za evropsko tržište od sredine 2017. opremiti i uređajem sa upozorenjem na eventualno neželjeno napuštanje saobraćajne trake kojom se vozilo kreće (Lane Keeping Aid).
U kojoj meri će najavljena poboljšanja dorpineti da EuroNCAP koriguje zaključak o bezbednosti Mustanga, saznaćemo kada unapređena verzija stigne na njihov test.
U nastavku možete pogledati video sa januarskog "kreš testa" Forda Mustanga:
Fijasko Mustanga na testu bezbjednosti (VIDEO)
Izvor: Nezavisne Novine, 27.Jan.2017
Američki automobil osvojio je samo 2 od maksimalno mogućih 5 zvjezdica na najnovijem EuroNCAP "kreš testu"...Među prvim modelima koji su u 2017. podvrgnuti testu od strane nezavisne organizacije EuroNCAP, koja se bavi ispitivanjem bezbjednosti najnovijih modela automobila na evropskom tržištu,...