
Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.
Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.
Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.
U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.
Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.
Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.
Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.
Vraća se Fiat Punto?
Italijani imaju automobilsku "bombu" u rukama, potrebno je samo malo hrabrostiUkoliko se potvrdi ukidanje zabrane prodaje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi, planirano za 2035. godinu, tržište automobila moglo bi da doživi drastične promene. Modeli čiji se povratak činio nemogućim trebalo bi ponovo postati realnost, dok bi neki već najavljeni modeli mogli da budu povučeni iz planova.Iako je reč o spekulacijama, jer odluka još nije zvanična, glasine su sve jače,...
Izvor: AutoBlog, 14.Dec.2025, 00:20
Stellantis ne može da odluči koji od svojih 14 brendova da zadrži
Stellantis naziva svoj ogromni portfolio „sazvežđem 14 kultnih automobilskih brendova“, ali upravljanje svima njima nije lako. U Evropi, to sazvežđe uključuje marke Alfa Romeo, Fiat, Maserati, Abarth, Lancia, Citroen, Peugeot, DS Automobiles, Opel i Vauxhall. Na američkoj strani, tu su Jeep, Dodge, Chrysler i Ram. Neki od njih ozbiljno podbacuju, a stalno se priča o smanjenju ponude na ovaj ili onaj način. Bivši izvršni direktor Stellantisa, Karlos Tavares, zadržao je svih 14 brendova...
Izvor: AutoBlog, 12.Dec.2025, 22:42
Bolt i Stellantis udružuju snage za lansiranje prve evropske flote robotaksija
Stellantis, jedan od vodećih svetskih proizvođača automobila (Maserati, Chrysler, Peugeot, Fiat, Opel, Jeep…), i Bolt, najveća evropska platforma za mobilnost, objavili su strateško partnerstvo s ciljem zajedničkog istraživanja razvoja i primene autonomnih vozila nivoa 4 (bez vozača) za komercijalne operacije širom Evrope.Ova saradnja se nadovezuje na Boltovu saradnju s Pony.ai, dobavljačem sistema autonomne vožnje.Ujedinjujući Stellantisovu hardversku ekspertizu (telo), Pony.ai softversku...
Izvor: AutoBlog, 10.Dec.2025, 18:19
Fiat Topolino dolazi u SAD
Dileri Stellantisa se muče da prodaju Fiat 500X godinama nakon njegovog nestanka, ali dobijaju preko potrebno olakšanje jer je italijanski brend najavio da Topolino dolazi u SAD.
Izvor: Nezavisne Novine, 09.Dec.2025, 22:10
Srbija dobila najjeftiniji fiat u regionu, ali jedan detalj sve poremetio
Fiat je ubrzao početak prodaje modela Grande Panda sa benzinskim motorom i automobil se pojavio u salonima već u septembru....
Izvor: Kamatica.com, 09.Dec.2025
Vozač „fiata“ preminuo u ZC Vranje nakon sudara kod Neradovca nadomak Vranja
VRANJE-BUJANOVAC. Vozač automobila marke „fiat“ iz okoline Bujanovca, star 86 godina,. preminuo je u Zdravstvenom centru u Vranju gde mu je ukazana pomoć. nakon stravičnog sudara kod Neradovca nadomak Vranja, gde se. dogodio udes u kome je učestvovalo i drugo vozilo marke „reno“. Putnik iz drugog vozila marke „reno“ iz Bujanovca...
Izvor: JUGpress.com, 09.Dec.2025
Fiat Topolino dolazi u SAD
Dileri Stellantisa se muče da prodaju Fiat 500X godinama nakon njegovog nestanka, ali dobijaju preko potrebno olakšanje jer je italijanski brend najavio da Topolino dolazi u SAD.Kako navodi Carscoops, kompanija će objaviti više detalja sledeće godine, ali Topolino je malo električno vozilo sa dva sedišta koje ima motor sa 6 kW/8 KS i 44 Nm obrtnog momenta. Ima bateriju od 5,4 kWh, koja obezbeđuje domet od 75 km. Evropski model postiže maksimalnu brzinu od 45 km/h i može da ubrza do te...
Izvor: AutoBlog, 09.Dec.2025














