Zakonom do bolje zaštite prava potrošača

Izvor: RTS, 25.Jul.2019, 19:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zakonom do bolje zaštite prava potrošača

Do kraja godine očekuje se usvajanje novog Zakona o zaštiti potrošača i donošenje Strategije zaštite potrošača do 2024. godine. To je najavljeno povodom završetka dvogodišnjeg projekta o zaštiti potrošača koji je finansirala Evropska unija.
Više od 70 odsto potrošača u Srbiji zna svoja prava, ali i dalje ostaje problem kako da ih ostvare, kažu u Nacionalnoj organizaciji potrošača >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Srbije.

"Potrošači su sigurno zaštićeniji, ali bez jasno definisanih standarda, odnosno stavljanja standarda u okvir zakona, a ne da budu slobodni kao što je sada slučaj, pravne zaštite neće biti", kaže Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Glavne novine budućeg zakona su uvođenje vansudske zaštite potrošača i uvođenje prekršajnih naloga.
"Prekršajni nalog se ne odnosi na sve prekršaje. Smatramo da se odnosi na lakše prekršaje. Ukoliko trgovac u određenom roku koji mu inspektor ostavi uplati kaznu, ta kazna je onda prepolovljena. To je nešto slično saobraćajnim prekršajima", kaže Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine.
Predstavnici Evropske unije zadovoljni su napretkom u toj oblasti.
"Mislim da se situacija poboljšala, ali ima još mnogo posla da bude bolje. Zaštita potrošača mora da ide nekom transparentnom, objektivnom metodom, da potrošač zna za svoja prava i ako ima problema s tim da zna kome da se obrati", kaže Štefen Hudolin, šef operacija ekonomskog sektora delegacije EU u Srbiji.
Nova zakonska rešenja treba da doprinesu izgradnji efikasnog i umreženog sistema zaštite potrošača, a oni moraju imati punu zaštitu države.
"Novi zakon o zaštiti potrošača posebno se bavi pitanjem elektronske trgovine, zaštite potrošača u onlajn okruženju i generalno uvodi neke nove mehanizme i platforme kada govorimo pre svega o zaštiti potrošača, o registru prigovora, o načinima na koji možete da ostvarite svoja prava, da pošeljete prigovor.To će sve u značajnoj meri biti digitalizovano", kaže Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine.
Zaštita potrošača je ustavna obaveza, a jačanju celog tržišta i ove oblasti doprineće i novi, nedavno usvojeni Zakoni o trgovini i o izmenama i dopunama zakona o elektronskoj trgovini, smatraju u resornom ministarstvu.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.