Srpske banke pale na testu tajnih kupaca

Izvor: Vesti-online.com, 15.Mar.2010, 15:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srpske banke pale na testu "tajnih kupaca"

Većina od 10 ispitivanih banaka u Srbiji ne daje jasne i precizne informacije o uslovima odobravanja kredita, naročito o uslovima promene kamatnih stopa, što onemogućava korisnike finansijskih usluga da naprave dobar izbor i donesu racionalnu odluku o uzimanju kredita, rezultati su istraživanja koje je danas objavila Asocijacija potrošača Srbije.

Ta Asocijacija je metodom "tajni kupac", uz finansijsku podršku Američke agencije za pomoć i razvoj (USAID) organizovala da >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << njeni istraživači posete10 banaka, po jednu filijalu u Novom Sadu i Beogradu i da traže informaciju pod kojim uslovima mogu da 'kupe' kredit od 400.000 dinara za opremanje stana, sa poželjnim rokom otplate do pet godina.

Prema rečima člana Upravnog odbora Asocijacije potrošača Borislave Dejanović koja je danas prezentovala istraživanje, u ugovorima banke predviđaju veliki broj mogućnosti za promenu visine kamatne stope bez jasno utvrđenih uslova, što je do sada najčešći razlog za prigovore i sporove.

Najmanje su jasna pitanja vezana za promenljivost kamate u toku otplate, naročito pod kojim uslovima se kamata može promeniti, koliko često i do koje visine.

U većini banaka dat je odgovor da je kamatna stopa promenljiva kao i da se klijenti obaveštavaju 30 dana pre promene (sem jedne filijale u kojoj je rok 15 dana) dok u većini pisanih informacija stoji rok od 15 dana.

Na zahtev klijenta da daju nacrt ugovora o kreditu, kako bi se taj ugovor kod kuće do detalja proučio, pet od 20 filijala je odgovorilo potvrdno, rekla je Dejanović, a iz prezentacije se moglo uočiti da su se među tim bankama našle "Rajfajzen banka", "Hipo alpe adria banka", "Uni kredit banka".

Istraživanje je pokazalo da su u svim filijalama 'tajnom kupcu' predočeni osnovni uslovi - stalni radni odnos i kreditna sposobnost, odnosno opterećenost plate do 30 odsto, a najduži rokovi otplate su se kretali od 24 do 96, a najčešće 60 meseci.

'Tajni kupci' su ocenili ponašanje savetnika u bankama i njihovu ljubaznost, kao zadovoljavajuću, ali im informacije nisu bile dovoljno jasne i potpune, nisu uvek dobili sva dokumenta na koja imaju pravo a najčesće ni pouzdanu informaciju koju cenu će za pozajmljeni novac na kraju platiti, navela je Dejanović.

Nastavak na Vesti-online.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Banke menjaju kamate kako im se prohte

Izvor: Mondo, 15.Mar.2010

Većina od ispitivanih banaka u Srbiji ne daje jasne informacije o uslovima odobravanja kredita, naročito o uslovima promene kamata, rezultat je istraživanja koje je danas objavila Asocijacija potrošača Srbije.

Nastavak na Mondo...

Banke menjaju kamatne stope bez jasnih uslova

Izvor: Blic, 15.Mar.2010

Umesto da lutaju od inspekcije do inspekcije, potrošači koji imaju problem sa trgovcem a ne znaju kako da ga reše od 18. marta pomoć će moći da potraže u Centru za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine i usluga. Zaposleni ovog centra potrošače će upućivati na prave adrese onih institucija...

Nastavak na Blic...

Krediti bez dovoljno informacija

Izvor: Glas javnosti, 16.Mar.2010, 13:37

BEOGRAD -Većina od 10 ispitivanih banaka u Srbiji ne daje jasne i precizne informacije o uslovima odobravanja kredita, naročito o uslovima promene kamatnih stopa, što onemogućava korisnike finansijskih usluga da naprave dobar izbor i donesu racionalnu odluku o uzimanju kredita, rezultati su istraživanja...

Nastavak na Glas javnosti...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.